Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC
Jeden z projektantów z Ubisoftu wreszcie przyznał, że Assassin's Creed: Valhalla były zwyczajnie zbyt dużą grą, zwłaszcza po dodaniu dodatków.
Dzisiaj wieczorem na rynku zadebiutuje Claws of Awaji, czyli pierwszy dodatek do Assassin's Creed: Shadows. Stojący na czele zespołu odpowiedzialnego za to DLC projektant Simon Arsenault udzielił ciekawego wywiadu serwisowi GamesRadar+.
- W nim deweloper przyznał, że twórcy przesadzili z rozmiarami Assassin's Creed: Valhalla.
- Jak tłumaczy, sama bazowa gra była ogromna, ale jeszcze dało się ją jakoś ogarnąć. Jednakże potem Valhalla otrzymała trzy wielkie DLC i masę aktualizacji, więc osoby, które dołączyły do zabawy późno mogły się czuć przytłoczone rozmiarami całej tej przygody. Jak stwierdził:
Jeśli grałeś w Valhallę w dniu premiery, gra była dobra, ale im dłużej czekałeś, tym więcej dodatków i darmowej zawartości się pojawiało. W pewnym momencie stała się potwornie wielką grą. Już wcześniej była monstrualna, ale pod koniec stała się jeszcze większą potworną grą.
- Simon Arsenault tłumaczy, że Claws of Awaji nie sprawi, że podobny problem czeka AC Shadows. DLC opracowane zostało przez odrębną ekipę w Ubisoft Bordeaux („podstawkę” stworzyło głównie Ubisoft Quebec). Zespół ten był relatywnie mały, więc od początku twórcy uważali, aby nie przesadzić ze skalą i dostarczyć mocno skoncentrowaną przygodę na około 10 godzin zabawy.
Trudno nie zgodzić się z Arsenaultem, że Valhalla była przytłaczająca, ale też wielu graczom się to podobało. Nie bez powodu do dzisiaj pozostaje najbardziej dochodową odsłoną serii. Pomiędzy tak wieloma dodatkami (był to pierwszy przypadek gry z tego cyklu, która dostała aż trzy DLC) i masą aktualizacji, w praktyce w tytuł można było grać całymi latami, powracając do niego co kilka miesięcy i spędzając za każdym razem kilkadziesiąt godzin bawiąc się nową zawartością.
Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC, Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Według Ubisoftu produkcja okazała się sporym sukcesem, zaliczając drugi najlepszy debiut w historii serii. Claws of Awaji będzie dostępne za darmo dla wszystkich, którzy kupili podstawkę w preorderze.
- Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
- Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
- Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
- Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows