Twórca AC: Shadows wie, że Valhalla przesadziła z rozmiarem po DLC

Jeden z projektantów z Ubisoftu wreszcie przyznał, że Assassin's Creed: Valhalla były zwyczajnie zbyt dużą grą, zwłaszcza po dodaniu dodatków.

Źrodło fot. UbisoftŹrodło fot. Ubisoft
Redakcja GRYOnline.pl

Dzisiaj wieczorem na rynku zadebiutuje Claws of Awaji, czyli pierwszy dodatek do Assassin's Creed: Shadows. Stojący na czele zespołu odpowiedzialnego za to DLC projektant Simon Arsenault udzielił ciekawego wywiadu serwisowi GamesRadar+.

  1. W nim deweloper przyznał, że twórcy przesadzili z rozmiarami Assassin's Creed: Valhalla.
  2. Jak tłumaczy, sama bazowa gra była ogromna, ale jeszcze dało się ją jakoś ogarnąć. Jednakże potem Valhalla otrzymała trzy wielkie DLC i masę aktualizacji, więc osoby, które dołączyły do zabawy późno mogły się czuć przytłoczone rozmiarami całej tej przygody. Jak stwierdził:

Jeśli grałeś w Valhallę w dniu premiery, gra była dobra, ale im dłużej czekałeś, tym więcej dodatków i darmowej zawartości się pojawiało. W pewnym momencie stała się potwornie wielką grą. Już wcześniej była monstrualna, ale pod koniec stała się jeszcze większą potworną grą.

  1. Simon Arsenault tłumaczy, że Claws of Awaji nie sprawi, że podobny problem czeka AC Shadows. DLC opracowane zostało przez odrębną ekipę w Ubisoft Bordeaux („podstawkę” stworzyło głównie Ubisoft Quebec). Zespół ten był relatywnie mały, więc od początku twórcy uważali, aby nie przesadzić ze skalą i dostarczyć mocno skoncentrowaną przygodę na około 10 godzin zabawy.

Trudno nie zgodzić się z Arsenaultem, że Valhalla była przytłaczająca, ale też wielu graczom się to podobało. Nie bez powodu do dzisiaj pozostaje najbardziej dochodową odsłoną serii. Pomiędzy tak wieloma dodatkami (był to pierwszy przypadek gry z tego cyklu, która dostała aż trzy DLC) i masą aktualizacji, w praktyce w tytuł można było grać całymi latami, powracając do niego co kilka miesięcy i spędzając za każdym razem kilkadziesiąt godzin bawiąc się nową zawartością.

Assassin's Creed: Shadows ukazało się 20 marca tego roku na PC, Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5. Według Ubisoftu produkcja okazała się sporym sukcesem, zaliczając drugi najlepszy debiut w historii serii. Claws of Awaji będzie dostępne za darmo dla wszystkich, którzy kupili podstawkę w preorderze.

  1. Assassin’s Creed: Shadows na Steamie
  2. Warto było porzucić PS4 i Xboksa One. Recenzja techniczna Assassin’s Creed: Shadows
  3. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  4. Poradnik do gry Assassin’s Creed: Shadows

Wybrane dla Ciebie

Jeszcze pół roku temu Battlefield 6 zawieszał się na Xbox Series S
Jeszcze pół roku temu Battlefield 6 zawieszał się na Xbox Series S
Wygoda: Pełna emocji druga edycja (Nie)Wygodnego Biegu
Wygoda: Pełna emocji druga edycja (Nie)Wygodnego Biegu
Gliwice: Awaryjne lądowanie małego samolotu
Gliwice: Awaryjne lądowanie małego samolotu
Czeladź: Pożar hali. Z ogniem walczy 13 zastępów straży pożarnej
Czeladź: Pożar hali. Z ogniem walczy 13 zastępów straży pożarnej
Śmiertelny wypadek pod Rypinem. 25-letni mężczyzna uderzył w drzewo
Śmiertelny wypadek pod Rypinem. 25-letni mężczyzna uderzył w drzewo
Wieluń: Kolejna akcja krwiodawstwa Klubu HDK PCK już 20 września
Wieluń: Kolejna akcja krwiodawstwa Klubu HDK PCK już 20 września
Ożarów: W sanktuarium modlono się o powołania i świętość rodzin
Ożarów: W sanktuarium modlono się o powołania i świętość rodzin
Gołuchów: Zabytkowy park-arboretum będzie jeszcze ładniejszy
Gołuchów: Zabytkowy park-arboretum będzie jeszcze ładniejszy
Jak odziedziczyć konto Steam po zmarłym? Użytkownicy gier ostrzegają
Jak odziedziczyć konto Steam po zmarłym? Użytkownicy gier ostrzegają
Żyrardów: Wybił szybę w sklepie. 40-latek będzie deportowany
Żyrardów: Wybił szybę w sklepie. 40-latek będzie deportowany
Rzeszów: Darmowa komunikacja miejska dla wszystkich pasażerów
Rzeszów: Darmowa komunikacja miejska dla wszystkich pasażerów
Piłka ręczna. Netland MKS Kalisz po walce pokonał Zepter KPR Legionowo
Piłka ręczna. Netland MKS Kalisz po walce pokonał Zepter KPR Legionowo