4 tysiące pracowników na bruk. Automatyzacja likwiduje miejsca pracy
W tym artykule:
Redukcja personelu w odpowiedzi na nowe wyzwania
Lufthansa, jako jedna z czołowych linii lotniczych w Europie, staje przed koniecznością dostosowania się do zmieniających się realiów rynkowych. Zwolnienia administracyjne, które mają objąć 4 tysiące pracowników, wynikają z cyfryzacji i automatyzacji procesów pracy. To najbardziej znacząca redukcja liczby stanowisk, odkąd pandemia COVID-19 wywarła ogromny wpływ na branżę lotniczą.
Kierownictwo Lufthansy zauważyło, że ograniczenie kosztów stało się kluczowym elementem strategii na przyszłe lata. Wprowadzenie nowych technologii umożliwi firmie efektywniejsze zarządzanie zasobami, choć jednocześnie wiąże się z koniecznością rezygnacji z części personelu.
Wyzwania w odnawianiu floty i prognozy finansowe
Oprócz działań związanych z redukcją etatów, Lufthansa musi zmierzyć się z problemami dotyczącymi floty. Opóźnienia w dostawach nowych samolotów stworzyły dodatkowe wyzwania dla przedsiębiorstwa, które planowało odnowę floty oraz przekształcenie jej w bardziej oszczędne modele zużywające mniej paliwa. Te okoliczności negatywnie odbiły się na prognozach finansowych Lufthansy, które w ubiegłym roku zostały zredukowane.
W najbliższym czasie koncern zamierza inwestować w rozwój i modernizację, mimo obecnych trudności, co jest kluczowe dla długoterminowego sukcesu i pozycji na rynku.
Struktura koncernu Lufthansa i plany rozwoju floty
Obecnie w Lufthansie pracuje około 103 tysiące osób. Oprócz samej Lufthansy do grupy należą linie lotnicze Swiss, Austrian oraz Brussels Airlines, a także mniejszościowe udziały w włoskim przewoźniku Ita Airways. Firma, jako jedno z największych europejskich przedsiębiorstw lotniczych, nieustannie podejmuje kroki w celu zwiększenia efektywności operacji.
Jednym z priorytetów na najbliższe lata jest rozbudowa i modernizacja floty. Lufthansa zapowiada, że do 2030 roku do floty dołączy ponad 230 samolotów, z czego 100 to modele dalekodystansowe. Takie podejście ma nie tylko wzmocnić pozycję na międzynarodowej scenie lotniczej, ale także przyczynić się do zwiększenia efektywności i redukcji emisji spalin.
O LufthansaLufthansa to niemiecka grupa lotnicza i zarazem narodowa linia lotnicza Niemiec, będąca jednym z największych przewoźników w Europie. Firma zarządza portfelą kilkunastu różnych marek lotniczych, takich jak Swiss, Austrian Airlines, czy Eurowings, a także usługami logistycznymi i technicznymi. Lufthansa jest też współzałożycielką i kluczowym członkiem globalnego sojuszu linii lotniczych Star Alliance.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
źródło: PAP