65-latka straciła ponad 88 tys. zł. Oszustwo "na pracownika banku"

65-latka została oszukana przez przestępców podszywających się pod pracowników banku. Oszuści nakłonili ją do wypłaty wszystkich oszczędności oraz zaciągnięcia kredytu, a następnie do wpłacenia gotówki we wpłatomacie, wykorzystując przy tym przekazywane przez siebie kody BLIK. W wyniku działania przestępców kobieta straciła łącznie 88 500 zł.
 Fot. Licencjodawca
lublin112.pl

Z relacji pokrzywdzonej wynika, że pierwsze połączenie telefoniczne otrzymała od kobiety przedstawiającej się jako pracownik banku. Twierdziła ona, że środki 65-latki są zagrożone i należy je zabezpieczyć na nowym koncie. Wyjaśniła, że w banku mogą dochodzić do nieuprawnionych transakcji, w tym zaciągania kredytów bez zgody klienta i przekazywania pieniędzy na obce rachunki. Kobieta uwierzyła w opowieść i zdecydowała się postępować zgodnie z instrukcjami rozmówcy.

Następnie skontaktował się mężczyzna, również podający się za pracownika banku. Pod jego kierunkiem 65-latka udała się do bankomatu, gdzie wypłaciła blisko 49 000 zł. Kolejno, zgodnie z jego wskazówkami, wpłaciła te środki w innym wpłatomacie, wpisując podawane przez rozmówcę kody BLIK. Mężczyzna instruował ją także, ile pieniędzy włożyć do kasety urządzenia.

Po dokonaniu tej transakcji oszust przekonał kobietę, że konieczne jest jeszcze wzięcie kredytu w wysokości 60 000 zł, aby całkowicie zabezpieczyć jej środki przed przestępcami. W efekcie 65-latka udała się do banku i zaciągnęła kredyt na 40 000 zł, a następnie wypłaciła całość gotówki, wpłacając ją we wskazanym wpłatomacie według wcześniejszych instrukcji.

Łącznie kobieta straciła 88 500 zł, które miały trafić na rzekome „bezpieczne konto Platinum”. Pokrzywdzona oczekiwała, że kolejnego dnia skontaktuje się z nią konsultant obsługujący nowy rachunek, jednak nikt nie zadzwonił. Zaniepokojona kobieta zgłosiła się do prawdziwego banku, gdzie dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa.

Policja apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banków. Nigdy nie należy podawać loginów, haseł ani kodów autoryzacyjnych SMS czy kodów BLIK. Banki nie wymagają również instalacji aplikacji umożliwiających dostęp do konta ani przeprowadzania transakcji na polecenie telefoniczne. Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy należy niezwłocznie zgłaszać policji, dzwoniąc pod numer 112.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Ropczyce: Lekarz podejrzany o branie łapówek od pacjentów
Ropczyce: Lekarz podejrzany o branie łapówek od pacjentów
Głubczyce: Wypłaciła 70 tysięcy zł. Naciągnął ją internetowy amant
Głubczyce: Wypłaciła 70 tysięcy zł. Naciągnął ją internetowy amant
Toruń: Hymn Pomorza. Mosty pamięci i kultury
Toruń: Hymn Pomorza. Mosty pamięci i kultury
Malbork: Trwa przebudowa skrzyżowania na drodze wojewódzkiej 515
Malbork: Trwa przebudowa skrzyżowania na drodze wojewódzkiej 515
Betclic 2. Liga: Olimpia Grudziądz pokonała  Podbeskidzie
Betclic 2. Liga: Olimpia Grudziądz pokonała Podbeskidzie
Stalowa Wola: Kolejny etap remontu budynku dawnego kina Ballada
Stalowa Wola: Kolejny etap remontu budynku dawnego kina Ballada
Czarny Dunajec: 27-latek uszkodził karoserię radiowozu i z nim pozował
Czarny Dunajec: 27-latek uszkodził karoserię radiowozu i z nim pozował
Szebnie: Rowerzysta zderzył się z ciężarówką. Kask uratował mu życie
Szebnie: Rowerzysta zderzył się z ciężarówką. Kask uratował mu życie
Resort edukacji przesłał szkołom wytyczne
Resort edukacji przesłał szkołom wytyczne
Białystok: Opera i Filharmonia Podlaska podpisała list intencyjny
Białystok: Opera i Filharmonia Podlaska podpisała list intencyjny
Stalowa Wola: Obchody 86. rocznicy napaści sowieckiej na Polskę
Stalowa Wola: Obchody 86. rocznicy napaści sowieckiej na Polskę
Radom: Europejski Tydzień Mobilności. Akcja w autobusach miejskich
Radom: Europejski Tydzień Mobilności. Akcja w autobusach miejskich