74 mln zł kary dla Volkswagena. Koniec głośnej afery spalinowej
UOKiK przypomniał, że kara dotyczy procederu, który był stosowany przez koncern Volkswagen w latach 2008-2015. Producent instalował w swoich samochodach oprogramowanie, które zaniżało wyniki testów emisji spalin, umożliwiając pojazdom formalne spełnienie normy Euro 5, podczas gdy w rzeczywistości emitowały one znacznie więcej toksycznych tlenków azotu (NOx).
W 2020 roku Prezes UOKiK uznał, że Volkswagen Group Polska wprowadzał w błąd polskich konsumentów, fałszywie informując o ekologiczności samochodów marek Volkswagen, Seat, Skoda i Audi.
Spółka pierwotnie odwołała się od tej decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), który zobowiązał strony do podjęcia rozmów ugodowych. W ich efekcie doszło do porozumienia, a Sąd zatwierdził ostateczną wysokość kary. Ten krok zamyka długotrwały proces prawny dotyczący polskiego rynku.