Arriva będzie obsługiwać pasażerskie połączenia na linii Rypin-Brodnica. Pociągi ruszą w grudniu 2026 roku
Zanim regularne kursy pasażerskie wrócą na trasę Rypin-Brodnica, konieczny jest remont infrastruktury kolejowej, prowadzony przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, na zlecenie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Remont na trasie Rypin – Kretki – Brodnica oznacza, po pierwsze, wymianę szyn i podkładów, ale ponadto naprawę 32 obiektów inżynieryjnych, takich jak: mosty, wiadukty i przepusty. Tor ma być wyregulowany, a pasażerowie komfortowo wsiądą do pociągów na przystanku Kretki, gdzie peron nr 2 zyska nową nawierzchnię. Pociągi mają jeździć z prędkością do 120 km/h, zamiast 80 km/h i 60 km/h. Dzięki temu czas przejazdu z Rypina do Jabłonowa Pomorskiego skróci się o kwadrans.
– Z każdym rokiem siatka regionalnych połączeń kolejowych staje się coraz gęstsza – tłumaczy Piotr Całbecki, marszałek województwa. – Do Rypina, regularne kursowanie pociągów osobowych, wróci po 25 latach przerwy. Już w tym roku przywracamy również połączenia kolejowe z Ciechocinkiem.
Jesienią tego roku ruszą prace na stacji w Rypinie. Powstanie nowy peron, a obecny ma zostać zmodernizowany. Zmieni się wysokość peronów, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Prace potrwają do połowy 2026 roku.
– Samorząd województwa, który jest organizatorem kolejowych przewozów pasażerskich w regionie, uruchomi stałe połączenia z Brodnicy do Rypina w grudniu 2026 roku. Do 2030 roku będzie je realizować wyłoniona w postepowaniu przetargowym spółka Arriva – informuje Beata Krzemińska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Przez pierwszy miesiąc (od 13 grudnia 2026 roku do 17 stycznia 2027 roku) na obu odcinkach będzie obowiązywać taryfa specjalna – cena biletu wyniesie złotówkę. Dla pasażerów, którzy ukończyli 65 lat, przez cały okres obowiązywania umów, bilety na przejazd będą kosztować 4 złote.