Częstochowa: Koniec mPay. Aplikacja nie zadziała w strefie parkowania
Od sierpnia mPay w Częstochowie już nie zadziała
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie poinformował, że od 31 lipca 2025 roku kończy współpracę z firmą mPay S.A., operatorem jednej z popularnych aplikacji służących do płatności w Strefie Płatnego Parkowania. Powodem decyzji jest niedotrzymanie warunków umowy, w tym zaległości finansowe względem miasta. Jak zaznacza MZD, rozwiązanie następuje jednoznacznie z winy operatora.
Użytkownicy, którzy dotąd korzystali z tej platformy, powinni sięgnąć po inne dostępne metody – zarówno klasyczne, jak płatność gotówką, kartą, BLIK-iem lub przelewem, jak i bezgotówkowe rozwiązania mobilne.
mPay był tylko jedną z opcji – pozostają inne aplikacje, takie jak City Parking Group, Electronic Parking Poland, Flowbird Polska, Mobile Traffic Data, Any Park Polska oraz SkyCash Polska. Władze miasta podkreślają, że każda z tych platform działa niezależnie i nadal obsługuje płatności w SPP.
Aby poinformować kierowców o nadchodzących zmianach, MZD zapowiada dodatkową formę komunikatu – w najbliższych dniach za wycieraczkami samochodów zaparkowanych w SPP pojawią się ulotki informacyjne.
MPK również czasowo zablokowało mPay
Problemy z mPay miało też już MPK w Częstochowie, które poinformowało na początku lipca, że z powodu niewywiązywania się z warunków umowy przez firmę mPay, tymczasowo zablokowana została możliwość zakupu biletów w tej aplikacji. Usługa została jednak ponownie uruchomiona. Nie wiadomo jednak, na jak długo.
Ostatnio z usług operatora w kwestii sprzedaży biletów komunikacji miejskiej zrezygnował też Kraków.