Częstochowa: Największa inwestycja drogowa zbliża się do finału. Trwa układanie asfaltu na przedłużeniu ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej
Budowa przedłużenia ul. 1 Maja do ul. Krakowskiej to obecnie największa inwestycja drogowa prowadzona w Częstochowie. Trasa połączy drogę krajową DK-46 z DK-91, tworząc alternatywę dla ruchu przez centrum. Dzięki temu kierowcy jadący np. z rejonu ronda Mickiewicza w stronę Galerii Jurajskiej nie będą musieli już przebijać się przez al. Wolności czy ul. Piłsudskiego.
Jak zapowiada Miasto, nowe połączenie skróci czas przejazdu, odciąży kluczowe arterie i poprawi płynność ruchu w Śródmieściu.
Iwona Pavlović o szansach Tomasza Karolaka w "TzG". Zdradziła, czym "nadrabia" na parkiecie
Czuć zapach gorącego asfaltu - to znak, że budowa powoli dobiega końca
Na budowie trwają intensywne prace przy wiadukcie nad torami kolejowymi. To właśnie tam rozpoczęto układanie asfaltu twardolanego, który stanowi jeden z ostatnich etapów konstrukcji nośnej. Postęp inwestycji nadzorowali na miejscu przedstawiciele firmy wykonawczej Primost Południe, Miejskiego Zarządu Dróg oraz prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
Zakres inwestycji obejmuje budowę 1,2 km drogi powiatowej - od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Projekt przewiduje także budowę ścieżek rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz przejść dla pieszych. W planie jest przebudowa ronda Mickiewicza i skrzyżowania Krakowskiej z ks. Wróblewskiego, montaż ekranów akustycznych oraz nowoczesnego oświetlenia ulicznego.
95 milionów złotych na inwestycję
Całkowity koszt przedsięwzięcia to około 95 mln zł. Z tej kwoty niemal 60 mln zł pochodzi z rządowego programu Polski Ład, a pozostałe 35 mln zł to środki z budżetu miasta. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończenie budowy i oddanie wiaduktu do użytku zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku.