Do remontu bliżej niż dalej. Przebudowa Poznańskiej w Gorzowie za 1,5 mln zł?
Dziurawa, łatana i pofalowana – tak od lat wygląda ul. Poznańska na wyjeździe z Gorzowa w stronę Deszczna. Teraz w końcu ma się to zmienić. Do przetargu na przebudowę tego odcinka zgłosiło się pięć firm, a najtańsza oferta jest o ponad 400 tysięcy niższa niż zakładany budżet.
Mieszkańcy od lat narzekają na stan ul. Poznańskiej – szczególnie na odcinku prowadzącym z Gorzowa w stronę Deszczna. Droga jest pełna dziur, łat, kolein i pęknięć. Jednak w najbliższym czasie ma się to zmienić.
Miasto ogłosiło przetarg na remont Poznańskiej
Miasto ogłosiło przetarg na przebudowę ul. Poznańskiej – od skrzyżowania z ul. Wierzbową do granic miasta z Deszcznem. Chodzi o fragment drogi powiatowej nr 2548F o długości blisko kilometra.
Zgłosiło się pięć firm. Cztery oferty mieszczą się w budżecie
Firmy mogły składać swoje oferty do środy 12 czerwca. Miasto przeznaczyło na inwestycję 1 904 100,09 zł. Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców. Cztery oferty mieszczą się w tej kwocie.
DROMAX najtańszy – o ponad 400 tysięcy mniej niż zakładał budżet
Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Drogowo-Usługowe „DROMAX” ze Strzelec Krajeńskich, które zaproponowało wykonanie prac za 1 500 477,37 zł. To o ponad 400 tysięcy złotych mniej niż przewidziany budżet.
Swoje oferty złożyły również: Eurovia S.A. z Kobierzyc – 1 532 276,17 zł, Maldrobud z Myśliborza – 1 536 887,82 zł oraz PPU-D „Drogus” z Gorzowa – 1 595 923,09 zł. Piąta propozycja, od Infrakom Kościan z Kościana, jest powyżej budżetu – na kwotę 2 213 467,66 zł.
Obecnie trwa analiza dokumentów. Jeżeli nie będzie błędów formalnych, rozstrzygnięcie przetargu i wybranie wykonawcy jest kwestią czasu.
Co dokładnie zostanie zrobione na Poznańskiej?
Przebudowa obejmuje sfrezowanie starej nawierzchni i ułożenie dwóch nowych warstw asfaltu – wiążącej i ścieralnej. W ramach inwestycji powstanie również betonowa zatoka autobusowa oraz przystankowy peron z kostki brukowej. Zaplanowano także asfaltową drogę rowerową o szerokości 2,5 metra, wykonaną na wzmocnionej podbudowie z gruntu stabilizowanego cementem.
Na całym remontowanym odcinku pojawi się nowe oznakowanie pionowe i poziome, zgodne z projektem stałej organizacji ruchu.
Prace mają potrwać trzy miesiące
Firma, która wygra przetarg, będzie miała trzy miesiące na wykonanie wszystkich prac. To oznacza, że wszystko powinno być gotowe jesienią 2025 roku.