Gdynia: Port wyłonił zwycięzcę przetargu
W tym artykule:
Stena Line pokonała konsorcjum Unity Line Limited i Best Ferries Alliance 1
Port Gdynia podał, że zawarcie umowy ze Stena Line, "przewoźnikiem posiadającym wieloletnie doświadczenie na rynku promowym (...) daje gwarancję stabilności i efektywnego wykorzystania terminalu."
Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie wyklucza, że w przyszłości terminal będzie mógł zostać wykorzystany również przez innych operatorów, "co dodatkowo wzmocni jego znaczenie dla rozwoju transportu promowego w regionie".
W postępowaniu uczestniczyło też konsorcjum Unity Line Limited i Best Ferries Alliance 1. Wskazano, że złożona przez nie oferta "zawierała wartościową koncepcję w zakresie rozwoju ruchu promowego, jednakże brak pełnej zgodności z warunkami określonymi w specyfikacji postępowania uniemożliwił jej dalsze procedowanie".
Szwedzki operator promowy chce wdrożyć całodobową obsługę frachtu
Dyrektor linii promowej Stena Line Gdynia-Karlskrona Marek Kiersnowski, w komunikacie przesłanym przez Stena Line, powiedział, że wynik przetargu zapewnia ciągłość operacji ich strategicznej trasy Gdynia-Karlskrona, która jest jednym z najważniejszych połączeń promowych na Bałtyku, a przy tym linią o statusie "autostrady morskiej", stanowiącej część sieci transportowej Unii Europejskiej.
- Jest to też potwierdzenie wspólnego zaangażowania Stena Line i Portu Gdynia w długoterminowy rozwój, stabilność inwestycji i zrównoważoną żeglugę w naszym regionie - stwierdził.
Operator zapowiedział, że planuje wdrożenie szeregu rozwiązań przyszłości, między innymi całodobowej obsługi frachtu, automatycznych systemów drop & collect czy hybrydowej elektryfikacji żeglugi.