Górna Wilda w Poznaniu gotowa. Czas na remonty przy Kórnickiej i Głogowskiej
Dobiega końca kolejny z zaplanowanych na ten rok remontów torowisk – zakończono prace na ul. Górna Wilda, gdzie prowadzone były punktowe naprawy w celu zapewnienia przejezdności i bezpieczeństwa tramwajów. Teraz czas na kolejne etapy – jeszcze pod koniec czerwca rozpoczną się remonty na trasie kórnickiej (od mostu św. Rocha do ul. Piotrowo) oraz na północnym odcinku węzła Głogowska/Hetmańska.
Gdzie i kiedy rozpoczną się prace?
Od soboty, 28 czerwca, ruszają zapowiadane wcześniej prace torowe:
- ul. Kórnicka – od mostu św. Rocha do ul. Piotrowo,
- ul. Głogowska – od skrzyżowania z ul. Hetmańską do ul. Potockiej (czyli północny fragment węzła Głogowska/Hetmańska).
Zmiany w komunikacji
Remonty oznaczają poważne zmiany w kursowaniu tramwajów i autobusów. Do końca lipca inaczej pojadą tramwaje linii: 3, 5, 11, 13, 14, 16, 17, 201, 202, a autobus linii 190 będzie obsługiwał rejon Politechniki i mostu św. Rocha.
Zawieszone zostaną tramwaje nr 9 i 19. Na Wildę i Dębiec wróci linia 17, natomiast „jedenastka” będzie kursować z podwójną częstotliwością.
W celu utrzymania ciągłości komunikacji uruchomione zostaną:
- linia tramwajowa nr 91 na trasie: Górczyn PKM – Głogowska – Hetmańska – Unii Lubelskiej – Unii Lubelskiej(linia okrężna),
- linia T1 za tramwaj, która połączy węzeł Głogowska/Hetmańska z rondem Kaponiera.
Linia T1 kursować będzie co 10 minut (w niedzielę rano – co 15 minut), na trasie:RONDO KAPONIERA – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – Kasprzaka – Winklera – Głogowska – Roosevelta – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – RONDO KAPONIERA
W weekend 28–29 czerwca, linia 11 będzie kursować na skróconej trasie do przystanku Poznań Główny, z dużą częstotliwością:PIĄTKOWSKA – … – Roosevelta – Matyi – POZNAŃ GŁÓWNY – Towarowa – Święty Marcin – Roosevelta – … – PIĄTKOWSKA
Szczegółowy rozkład i przebieg wszystkich zmian dostępny jest na stronie internetowej ZTM.
Dobre tory to dobra przyszłość
Tegoroczne inwestycje w torowiska to nie tylko naprawy bieżące, ale też przygotowania do większych wyzwań. Modernizowane są te fragmenty sieci, które odegrają kluczową rolę w czasie zbliżającego się remontu mostu Chrobrego. Wówczas część tras tramwajowych będzie musiała przejąć dodatkowy ruch z zamkniętej przeprawy między Śródką a Garbarami.
W maju zakończono już remont torowiska w rejonie węzła AWF – kluczowego dla ruchu przez most Królowej Jadwigi. Teraz czas na most św. Rocha.