Jantar Unity wypłynął na próby morskie. Będzie pływał w barwach POLSCA
Pierwszy Ro-Pax już jest testowany
Jednostka, która ma otrzymać nazwę Jantar Unity i pływać w barwach nowego operatora polskich promów POLSCA, wypłynęła na próby morskie w poniedziałek, 15 września. Gotowy prom ma zostać przekazany do dyspozycji armatora już na początku 2026 roku.
Każdy z promów ma przeszło 195 metrów długości i 32 metry szerokości. Kadłuby promów są produkowane i montowane za pomocą opracowanej w stoczni technologii scalania bloków, przy wykorzystaniu infrastruktury dokowej. Każdy zakontraktowany prom będzie składał się z sześciu bloków kadłuba i siedmiu bloków nadbudówki, które zostaną zbudowane z 265 osobnych sekcji. Bloki powstają zarówno w Stoczni Remontowa jak i u jej kooperantów, skąd są transportowane do stoczni i tam scalane w doku nr 5. Największy megablok, mieszczący siłownię pierwszego promu, ważący 3351 ton i składający się z 74 sekcji, zbudowała Gdańska Stocznia Remontowa.
Powołana w maju br. spółka POLSCA Baltic Ferries ma dysponować promami pływającymi pod znakami Unity Line i Polferries. Powstanie jej ma pomóc w rywalizacji z niemiecką i skandynawską konkurencją.
Kontrakt na budowę promów dla spółki Polskie Promy Remontowa podpisała 26 listopada 2021 roku. Prawie rok później w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" im. J. Piłsudskiego S.A. rozpoczęto produkcję pierwszego promu Ro-Pax uroczyście tnąc pierwsze blachy. W Gdańskiej Stoczni Remontowej powstają już dwa kolejne, które mają zostać oddane w 2027 oraz 2028 roku.