Jeszcze więcej ekranów akustycznych w ciągu obwodnicy. GDDKiA podpisała dużą umowę
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu drugiej umowy na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych. Pojawią się one na Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Znamy dokładne lokalizacje ekranów.
Nowe ekrany akustyczne. Gdzie się pojawią?
- Podpisaliśmy drugą umowę na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) – podała Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wskazane zostały konkretne lokalizacje. Jak podała GDDKiA, nowe ekrany powstaną głównie na zachód od Wisły: na Wilanowie, w okolicy ul. Sytej, od ul. Sytej do ul. Bruzdowej, na fragmencie odcinka od ul. Przyczółkowej do ul. Ruczaj, w okolicy ulicy Marcepanowej, a także w Zagórzu (gmina Wiązowna).
Umowa na ponad 20 mln zł
Za inwestycję odpowiada firma Ekopres. Koszt inwestycji to ponad 23 mln zł. Wykonawca na zrealizowanie zadania ma 20 miesięcy od daty podpisania umowy. W ciągu 10 miesięcy opracowane zostaną wszystkie projekty oraz uzyskane zostaną stosowne decyzje zezwalające na wykonanie ekranów. Następne 10 miesięcy to czas na realizację robót w terenie oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na użytkowanie.
- Tak jak dla większości dużych inwestycji drogowych, również dla S2 POW, zgodnie z przepisami, wykonaliśmy analizę porealizacyjną. Jej celem była weryfikacja oddziaływania oddanej do użytkowania drogi na środowisko, z uwzględnieniem rzeczywistego ruchu pojazdów i rozprzestrzeniania się hałasu w otoczeniu drogi – wyjaśnia przedstawicielka GDDKiA.
Jak czytamy w uzasadnieniu, zakres analizy został określony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. Opracowanie zawiera m.in. analizy dotyczące poziomu hałasu na terenach wzdłuż drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska, a także pomiary jakości powietrza i gleby w rejonie inwestycji. Analiza oceniła skuteczność zastosowanych urządzeń minimalizujących oddziaływanie trasy na sąsiednie tereny i wykazała potrzebę dobudowy zabezpieczeń akustycznych.
Zabezpieczenia takie znajdą się w miejscach, gdzie stwierdzono przekroczenie norm, tj. na terenach podlegających ochronie akustycznej, m.in. w pobliżu nowo powstałej zabudowy mieszkaniowej.