Kaufland wycofał wodę z promocji. Sieć wydała oświadczenie
Oświadczenie sieci Kaufland jest wynikiem reakcji rynku i mediów na zastosowany zabieg związany z ofertą wody w butelce o pojemności 3,001 l. Miało to sprawić, że butelka ta nie będzie objęta obowiązkiem doliczania kaucji. W gazetce sieci był jasny komunikat obok widocznego w niej produktu: „Ta butelka nie podlega systemowi kaucyjnemu”. W ten sposób chciano prawdopodobnie wykorzystać luki w przepisach i jednocześnie zaproponować tańszy produkt. W oświadczeniu sieć wyjaśnia, że produkt nie będzie już dostępny w sprzedaży.
Przedstawiciele sieci podkreślają, że wprowadzenie produktu do gazetki promocyjnej było pomyłką.
Firma dodaje, że nawet jeśli sprzedaż takiego produktu byłaby marginalna, to nie może podważać zasad systemu kaucyjnego.
Sieć zapewnia, że od lat angażuje się w działania proekologiczne i aktywnie wspiera rozwój polskiego systemu kaucyjnego.
Firma wskazuje również, że stawia na nowoczesne rozwiązania w zakresie recyklingu, w tym proces prasowania odpadów. Dzięki temu odpady są zagęszczane nawet dwudziestokrotnie, co pozwala znacząco ograniczyć emisję CO2 i zmniejszyć koszty transportu. Zebrane surowce trafiają wyłącznie do polskich recyklerów.
Na zakończenie Kaufland zapewnia, że podobne sytuacje nie będą miały miejsca w przyszłości.