Klienci odcięci od swoich pieniędzy. Duży bank ma problemy
W tym artykule:
Klienci banku Santander stracili dostęp do swoich środków i inwestycji
W środę, 23 lipca, od godzin porannych użytkownicy bankowości elektronicznej Santander Bank Polska zaczęli masowo zgłaszać problemy z logowaniem do swoich kont. Dotyczy to zarówno aplikacji mobilnej, jak i serwisu internetowego. Internauci poprzez serwis downdetector donoszą, że próby zalogowania kończą się komunikatami o błędach, a niektórzy nie mogą nawet otworzyć strony logowania.
Jak widać po statystykach prowadzonych przez serwis, problem dotyczy w głównej mierze logowania na konta osobiste. Usterka dotyka jednak też klientów biznesowych. Wynika więc, że problem jest duży i swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę.
Powód awarii oraz czas jej trwania pozostają nieznane
Bank Santander nie podał jeszcze do informacji publicznej żadnej wiadomości dotyczącej powodów wystąpienia awarii oraz czasu jej trwania. Zadaliśmy te pytania przedstawicielom banku i czekamy na odpowiedź. Artykuł zostanie zaktualizowany natychmiast po tym, jak je otrzymamy.
Co robić, gdy bank nie działa?
W przypadku awarii systemów bankowych najlepiej uzbroić się w cierpliwość. Klienci mogą próbować kontaktu z bankiem poprzez oficjalne profile w mediach społecznościowych lub – jeśli to możliwe – korzystać z placówek stacjonarnych. Jednak w przypadku tak powszechnych usterek kontakt z firmą może być utrudniony. Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa i nigdy nie podawać przez telefon swoich danych logowania i haseł.