Kluczem do sukcesu w branży jest ograniczenie wydatków
W tym artykule:
Globalny rynek branży Food Delivery rośnie w szybkim tempie
Globalny rynek dostaw jedzenia wyceniany jest w 2025 roku na 11,64 miliardów dolarów i zgodnie z szacunkami ma wzrastać w tempie ok. 11% rocznie, osiągając w 2033 roku poziom 21,74 miliardów dolarów. To całkiem niezły kawałek tortu, który powiększa się nie tylko w wyniku rosnącego zainteresowania tego typu usługami, ale także dzięki spektakularnemu postępowi technologicznemu, który odważnie wykorzystują nie tylko najwięksi gracze na rynku.
Obserwując rozwój rynku food delivery w poszczególnych regionach Europy, wyraźnie widać przesunięcia w kierunku wyboru zdrowszych alternatyw, stosowania zrównoważonych praktyk proekologicznych oraz optymalizacji dostaw i automatyzacji kluczowych procesów.
Technologia i prawo decydują o przewadze
- Chcąc utrzymać się na rynku food delivery należy nie tylko bacznie obserwować zagraniczne trendy, ale także sposoby rozwiązywania problemów wynikające m.in. ze zmian prawa i dopasowywania się do odgórnie narzucanych dyrektyw. Operatorzy, tacy jak Natviol, nie tylko dostarczają nowoczesne rozwiązania optymalizujące wykonywanie i rozliczanie codziennych zleceń, ale także kontrolują jakość świadczenia usług kierowców, dostawców i kurierów. Udzielają także cennych informacji zwrotnych platformom aplikacyjnym, z którymi współpracują oraz tworzą przestrzeń do szerokich dyskusji wpływających na funkcjonowanie całej branży - podkreśla Wiktor Grejber, Co-founder Natviol, aplikacji rozliczeniowej dla kierowców i kurierów.
Koszty i nowe regulacje największym wyzwaniem w Polsce
Gospodarki w każdym kraju zmagają się z własnymi wyzwaniami. W Polsce nadal wielkim problemem są rosnące koszty utrzymania pracowników, mediów, żywności i transportu. Nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko pomagają zoptymalizować te koszty, ale także usprawnić większość procesów m.in. logistykę. Jednak nie wszystkie problemy możemy rozwiązać za pomocą kilku kliknięć.
Jednym z najbardziej kluczowych wyzwań ostatnich miesięcy jest wchodząca w życie dyrektywa w sprawie pracowników platformowych, która zgodnie z szacunkami może dotyczyć aż 30 mln pracowników w całej Unii Europejskiej.
Automatyzacja jako odpowiedź na braki kadrowe
Niewystarczająca dostępność kurierów, dostawców i kierowców aplikacyjnych jest głównym filarem rozwoju rozwiązań zmierzających do jeszcze lepszej automatyzacji zleceń. Możliwość wyznaczania najbardziej zoptymalizowanych tras przejazdu, planowanie i łączenie zleceń oraz wykorzystywanie możliwości nowoczesnej technologii na bieżąco monitorującej aktualną sytuację na drogach to tylko część rozwiązań dostępnych już dziś dla każdego kierowcy poważnie myślącego o własnym rozwoju.
- Kluczem do sukcesu w branży food delivery jest ciągłe poszukiwanie nowych przestrzeni do ograniczenia wydatków. Nie można jednak mylić wydatków z inwestycjami w rozwiązania, które przynoszą realne zyski w ujęciu długofalowym. Inwestycje w najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne to nie tylko domena największych graczy na rynku. Narzędzia optymalizujące i upraszające codzienną pracę są dziś dostępne dla każdego, bez względu na wielkość generowanych obrotów i ilości realizowanych zleceń - zauważa Wiktor Grejber z Natviol.
Polska na tle Europy
Obserwując rozwój międzynarodowych platform na regionalnych rynkach europejskich widać rosnące zainteresowanie ofertami premium, personalizację rekomendacji dzięki zastosowaniu algorytmów AI oraz dostęp do organicznej i ekologicznej żywności. Ponadto europejscy konsumenci priorytetowo traktują odpowiedzialność za środowisko i zwracają uwagę nie tylko na zamawianą żywność, ale także na opakowania oraz formę dostawy.
Rosnąca dominacja międzynarodowych platform kosztem udziału w rynku lokalnych firm, nieustająca potrzeba personalizacji usług oraz świadomy wybór jedynie tych podmiotów, dla których zrównoważony rozwój i ekologia nie są tylko pustymi frazesami - to tylko niektóre czynniki napędzające europejskie rynki food delivery.
Kluczem do sukcesu pozostaje nie tylko utrzymanie odpowiedniej jakości usług, bezdotykowa i szybka dostawa oraz szeroki wybór lokalnego i sezonowego jedzenia. Liczy się także utrzymywanie różnorodnych partnerstw, dzięki którym można dotrzeć do szerszej bazy klientów oraz przeciwdziałanie wszelkiego rodzaju praktykom prowadzącym do jakiegokolwiek monopolu krajowego lub regionalnego. Z korzyścią dla końcowych odbiorców, kierowców i rentowności prowadzonego biznesu.
Źródło: Natviol
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!