Konin: Oszukana metodą na BLIK-a. Kobieta straciła 22 tys. zł
Ok. godz. 18.00 kobieta odebrała telefon od osoby podającej się za pracownicę banku. Rozmówczyni zapytała ją, czy złożyła wniosek o kredyt. Gdy pokrzywdzona zaprzeczyła, oszustka przekazała jej, że ktoś prawdopodobnie próbuje wyłudzić kredyt na jej dane i że należy zabezpieczyć konto.
Następnie kobieta została połączona z mężczyzną podającym się za pracownika departamentu bezpieczeństwa banku. Oszuści przekonali ją, by wygenerowała i przekazała kilkanaście kodów BLIK. Dzięki temu przestępcy mogli wypłacić z jej konta ponad 22 tys. zł.
– Prawdziwe instytucje finansowe nigdy nie proszą o przekazywanie kodów BLIK ani innych poufnych danych przez telefon – przypominają policjanci. – Jeśli ktoś prosi o takie informacje, należy natychmiast zakończyć rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem pod oficjalnym numerem.