Kraków: Rekordowa frekwencja w Poland Business Run. W charytatywnym biegu wzięło udział 16 tysięcy osób
Ogromne zainteresowanie Poland Business Run
Poland Business Run - to była 14. edycja - to już ogromne przedsięwzięcie. Organizująca zawody Fundacja PBR zbiera pieniądze na rzecz osób z niepełnosprawnością ruchową, po amputacjach i po mastektomii. Tym razem na pomoc może liczyć ponad 100 beneficjentów, w tym 41 z Małopolski.
Do biegu w Krakowie firmy i instytucje desygnowały swoje zespoły, niektóre po kilka. Każdy uczestnik 5-osobowej sztafety do pokonania miał 4 km wokół Błoń. Nie wynik był najważniejszy, liczyła się przede wszystkim możliwość wsparcia potrzebujących i dobra zabawa w miłym gronie, bo wydarzenie miało szerszy charakter niż sam sport.
Jak widać po frekwencji, liczba firm i ludzi, którzy chcą się dzielić dobrem, jest ogromna. Do krakowskiego biegu stacjonarnego zgłosiło się 16 tys. zawodników i zawodniczek, akcję wspomogły aż 1832 podmioty. Do tego doliczyć trzeba uczestników biegu wirtualnego, dzięki któremu łączna liczba wspierających akcję wyniosła 46 635! To wszystko to rekordy w historii imprezy.
Swoją cegiełkę pod Wawelem, podobnie jak tydzień wcześniej w biegu w Warszawie, dołożył także ORLEN OIL.
- Poland Business Run to wspaniała inicjatywa. Dzięki temu biegowi pomagamy innym, a dla nas jest to także okazja do integracji wśród pracowników. Mamy możliwość wspólnych spotkań, dopingowania. Cel jest szczytny, a to dobra motywacja. Cztery kilometry nie stanowią problemu, nawet jeżeli ktoś na co dzień nie biega, to jest w stanie ten dystans pokonać - mówi Ilona Wodzisz, kierownik projektu w Dziale Marketingu ORLEN OIL, która także biegła w firmowej sztafecie.
- Wrażenia są bardzo pozytywne - dodaje Sebastian Gruszczyński, kierownik Działu Marketingu ORLEN OIL. - Impreza jest bardzo fajna, cieszymy się, że możemy pomagać potrzebującym przez aktywność sportową. To wspaniała akcja, mam nadzieję, że z roku na rok będzie się rozwijała, coraz więcej osób będzie dołączało.
Sztafety w Poland Business Run to okazja do integracji pracowników
Udział drużyn w Poland Business Run ma też korzyść dla zgłaszających się przedsiębiorstw i instytucji. Choćby dlatego, że w sztafecie mogą się znaleźć osoby z firmy, które wcześniej się nie znały.
- Mamy ludzi z różnych działów, z zakładów produkcyjnych w Trzebini i Czechowicach-Dziedzicach, którzy na co dzień ze sobą nie współpracują. To okazja do integracji. Ponadto wielu naszych pracowników zdecydowało się wziąć udział w biegu wirtualnym - zaznacza Wodzisz.
Co więcej - udział w PBR to dobry pomysł, jak zachęcić ludzi do aktywniejszego trybu życia. - Jestem przykładem osoby, która została zmotywowana przez tę inicjatywę, by wyjść zza biurka, więcej się ruszać, pobiegać - mówi Gruszczyński. - W Poland Business Run startowałem drugi raz. Miałem czas 24 minuty, to przyzwoity wynik, biorąc pod uwagę, że nie jestem wyczynowym zawodnikiem. Poprawiłem się w porównaniu do ubiegłego roku, więc jestem zadowolony.
Wiadomo, że firmy mają określone cele sprzedażowe do realizacji. Gruszczyński zapewnia jednak, że w biegu podejście było inne. - Nie mieliśmy stawianych żadnych celów, jeśli chodzi o czas na trasie (śmiech). W tym wszystkim chodzi bardziej o dobroczynność. Jesteśmy spółką, która jest odpowiedzialna społecznie, angażujemy się w wiele charytatywnych inicjatyw. Ten bieg niesie pomoc, dodatkowo pozwala zaangażować pracowników, a jeszcze wzbudzić w nich pozytywnego ducha walki - to świetne połączenie. Do tego możemy spędzić miło czas na pikniku. Same plusy - mówi.
Najpierw bieganie, później wielki piknik
Firma ORLEN OIL promuje się przed "wielki" sport, sponsoruje zawodników w pierwszych stron gazet i czołówek portali internetowych. Angażuje się także w sport amatorski, rekreacyjny, związany z działalnością charytatywną. W Poland Business Run był bieg główny oraz bieg dla dzieci - PBR Walk, a z ORLEN OIL w Krakowie startowali najpierw rodzice, a później dzieci.
- Mamy na uwadze nie tylko sponsoring, ale także zaangażowanie naszych pracowników w charytatywne akcje. Wspólnie z innymi napędzamy dobro - podkreśla Wodzisz.
Dodajmy, że organizatorzy PBR stworzyli okazję nie tylko do samej sportowej rywalizacji, ale także do zabawy i odpoczynku, w obszernej strefie piknikowej w Parku Jordana. Było mnóstwo atrakcji - uczestnicy biegu i ich rodziny, a także kibice, mogli ciekawie spędzić na świeżym powietrzu cały dzień.
Swoje stoisko miał ORLEN OIL, a zainteresowanie propozycjami firmy było spore, przyciągnęło dzieci. Przy pomocy specjalistów można było poznać podstawy pierwszej pomocy, zarówno resuscytacji, jak i zabezpieczenia głębokich ran. Można było przez chwilę poczuć się strażakiem, nauczyć się korzystania z gaśnicy (w tym przypadku modelu na wodę). Były też gry i zabawy czy kącik wirtualnej rzeczywistości. Ciekawą opcją były miejsca do siedzenia - zrobione z takich samych beczek, w jakich firma dostarcza oleje.
Kolejny Poland Business Run w Krakowie - już za rok.