Legnica: Urząd rozważa zmianę struktury Rady Miejskiej
Portal LCA skierował do Urzędu Miasta Legnicy serię pytań dotyczących planowanych zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu Biura Rady Miejskiej Legnicy. Wątpliwości dotyczyły m.in. możliwej reorganizacji biura, podstaw prawnych takich działań, wpływu zmian na pracę rady miejskiej oraz zapewnienia dalszej obsługi administracyjnej i prawnej radnych.
Źródło zdjęć: © Urząd Miasta Legnica (WO) | Urząd Miasta Legnica (WO)
Wojciech Obremski
W tym artykule:
W przesłanym do magistratu zestawie pytań pojawiły się kwestie dotyczące m.in.:
- Czy w Urzędzie Miasta prowadzone są prace nad likwidacją lub reorganizacją Biura Rady Miejskiej? Jeśli tak, na jakim etapie znajdują się te działania i jaki jest planowany termin ich wdrożenia?
- Na jakiej podstawie prawnej prezydent może dokonywać zmian w strukturze organizacyjnej biura rady miejskiej? Czy decyzja w tej sprawie mieści się w granicach upoważnienia wynikającego z art. 33 ustawy o samorządzie gminnym (dotyczącego kierowania urzędem i ustalania jego regulaminu)?
- Czy analizowano wpływ planowanej zmiany na realizację zadań określonych w art. 18 ustawy o samorządzie gminnym, czyli wykonywanie kompetencji rady miejskiej jako organu uchwałodawczego?
- Czy w ramach przygotowań do ewentualnej reorganizacji zasięgnięto opinii przewodniczącego Rady Miejskiej Legnicy lub Biura Prawnego Urzędu Miasta Legnicy?
- W jaki sposób po ewentualnej likwidacji Biura zostanie zapewniona obsługa organizacyjna, prawna i administracyjna rady, jej komisji oraz posiedzeń?
- Czy rozważano przeniesienie zadań biura do innego wydziału urzędu miasta? Jeśli tak, proszę wskazać, którego i w jakim zakresie.
- Czy decyzja o ewentualnej reorganizacji wymaga opinii lub zatwierdzenia przez Radę Miejską Legnicy, czy jest wyłączną kompetencją prezydenta miasta jako kierownika urzędu?
- W jaki sposób zostanie zagwarantowana ciągłość pracy rady miejskiej w okresie przejściowym, jeśli reorganizacja zostanie przeprowadzona? Proszę o podanie o terminu ewentualnych zmian.
- Czy planowane zmiany będą miały wpływ na dostęp radnych do dokumentów urzędowych, materiałów sesyjnych oraz obsługę interpelacji i zapytań?
Bagi reaguje na komentarze, że NIE MIAŁ wsparcia od jurorów (WIDEO)
Urząd Miasta nie udzielił konkretnych odpowiedzi, ograniczając się do ogólnych sformułowań
Według naszych ustaleń, pochodzących z dwóch niezależnych źródeł, prezydent Legnicy rozważa likwidację Biura Rady Miejskiej Legnicy, jako osobnego wydziału w ramach struktury urzędu miasta i przeniesienie jego zadań do wydziału organizacji, kadr i kontroli. Zmiana ta miałaby umożliwić większą kontrolę nad radnymi, scentralizowując obsługę administracyjną i organizacyjną w strukturach podległych prezydentowi.
Portal LCA zapowiada dalsze monitorowanie sprawy, by zapewnić mieszkańcom pełny dostęp do informacji o działaniach samorządu i ich konsekwencjach dla transparentności życia publicznego w Legnicy.
Pełna treść odpowiedzi z UM
Dzień dobry, Analizowanie funkcjonowania wszystkich wydziałów urzędu miasta trwa nieprzerwanie od początku kadencji prezydenta Macieja Kupaja. Obecnie nie ma żadnych dokumentów, które moglibyśmy Państwu przedstawić w odpowiedzi na pytanie, z wyjątkiem treści ustaw, które są ogólnodostępne. Warto dodać, że wszystkie zmiany, które były i będą wprowadzane muszą być zgodne z polskim prawem.