Łomża: Budowa drugiej nitki obwodnicy. Drogowcy finiszują na odcinku Łomża Zachód-Kolno. To ostatni fragment trasy Via Baltica
Razem nim w ramach kontraktu trawa też przebudowa siedmiokilometrowego fragmentu DK 64. W połowie lipca udostępniono kierowcom korzystanie z dwóch rond: w Marianowie i Elżbiecinie.
Montaż Systemu Zarządzania Ruchem na S61
Z kolei ekspresowa obwodnica Łomży ma prawie 13 km z 1200 metrowym mostem nad doliną Narwi. Wykonawcą jest Intercor, a kontrakt opiewa na kwotę 713,4 mln zł.
- Na odcinku S61 Łomża Zachód - Kolno oraz drodze DK64 (Łomża Północ - Elżbiecin) dzieje się naprawdę dużo - poinformował w mediach społecznościowych minister infrastruktury Dariusz Klimczak. - W stronę Suwałk układamy ostatnią, najtrwalszą warstwę asfaltu, która świetnie znosi duży ruch i upały. ,
- Ponadto jak dodał minister:
- montowane są ekrany akustyczne i bramownice pod oznakowanie i System Zarządzania Ruchem (SZR) ,
- powstają bariery energochłonne, zbiorniki retencyjne i kanalizacja deszczowa.
- na węzłach drogowych trwają roboty wykończeniowe, profilowanie skarp, humusowanie, odwodnienie i przygotowanie pod znaki i SZR.
Przełożenie ruchu z jednej nitki na drugą na S61
Jak podkreślił Dariusz Klimczak, wkrótce drogowcy mają rozpocząć próby obciążeniowe drugiej nitki. Później zostanie przełożony na nią ruch z jezdni lewej (po której dziś odbywa się ruch) na jezdnię prawą trasy głównej S61 na około 2 tygodnie, w celu montażu konstrukcji pod duże tablice znaków i pod urządzenia Systemu Zarządzania Ruchem. Jak to nastąpi, ruch wróci na jezdnię lewą do czasu wykonania pozostałych prac wykończeniowych na jezdni prawej.
S61 Łomża Zachód - Kolno to tzw. "projekt fazowany". Odcinek ten stanowi część większego zadania, tj. realizacji drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód - Stawiski. Inwestycja została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ), w wysokości 440,4 mln zł.