Monopol się kończy. Na polskie tory wjeżdża nowa konkurencja
Lata walki o polski rynek
Przez wiele lat polska strona utrudniała komercyjnym przewoźnikom dostęp do krajowych tras dalekobieżnych. RegioJet o wejście na rynek zabiegał od ponad pięciu lat, uzyskując wcześniej jedynie zgodę na obsługę połączeń międzynarodowych z Pragi do Przemyśla, bez możliwości sprzedaży biletów na odcinki krajowe. Dopiero po złożeniu w ubiegłym roku dziewięciu wniosków do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK), przewoźnikowi udało się uzyskać zgodę na trasę Kraków-Warszawa, co jest przełomem w liberalizacji rynku kolejowego.
Co zaoferuje RegioJet pasażerom?
Pociągi RegioJet będą oferowały pasażerom takie same usługi, jak te dostępne w Czechach. Pierwszy skład wyruszy z Krakowa o 8:49, docierając do Warszawy Wschodniej o 12:21. Na trasie pociąg zatrzyma się w Zawierciu. Połączenie będzie obsługiwane nowoczesnymi składami wagonowymi ciągniętymi przez lokomotywy TRAXX MS3. Wejście czeskiej firmy, która nie jest jedynym zagranicznym przewoźnikiem z dostępem do polskiej infrastruktury (obok niej są to również LeoExpress, FlixTrain i Gepard Express), zapowiada nową erę konkurencji, z której najbardziej skorzystać mogą pasażerowie.
Źródło: PAP