Na Chełmżyńskiej powstaje nowy wiadukt. Zakończono kluczowy etap
Wiadukt na Chełmżyńskiej w nowej odsłonie
Na ul. Chełmżyńskiej zakończyło się w czwartek, 10 lipca betonowanie wiaduktu nad linią kolejową.
- Wiadukt nad linią kolejową przy Chełmżyńskiej nabiera kształtów. To jedna z najważniejszych inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Rembertowa. Prace ruszyły zaledwie rok temu, a za nami już kolejny etap – zalewanie betonem stalowej konstrukcji. I nie straszna nam pogoda – betonowanie odbyło się mimo niekorzystnej aury. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku, a nowy wiadukt poprawi przede wszystkim komfort komunikacji w dzielnicy – podał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Do wykonania betonowej płyty wykorzystano 750 metrów sześciennych betonu, co odpowiada masie około 1725 ton. Tę ilość materiału dostarczyły 94 betoniarki, potocznie zwane „gruszkami”. Cała operacja zajęła kilkanaście godzin i stanowiła jeden z najważniejszych etapów prac. Równolegle prowadzone są prace przy montażu wind, budowie schodów oraz pochylni, które zapewnią pełną dostępność dla wszystkich użytkowników. Na dojazdach do wiaduktu formowane są nasypy, a wraz z nimi wznoszone mury oporowe, które będą je zabezpieczać.
Nowy wiadukt w Warszawie. Co się zmieni?
Zmiany obejmują również pobliską infrastrukturę drogową – od poniedziałku, 7 lipca, kierowcy mogą już korzystać z nowo wybudowanego ronda na ulicy Chełmżyńskiej.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.
"Wiadukt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych jak i rowerzystów przemieszczających się przez tę część miasta. Średnio na dobę przez linię kolejową przejeżdża tu w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Często zamykane szlabany utrudniają ruch pieszy, rowerowy i samochodowy w okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn przejdzie do historii – funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany" - podał stołeczny ratusz.
Na wiadukcie o długości 140 m powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe powstanie zatoka autobusowa z przystankiem.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja realizowana jest przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.