Na tę inwestycję mieszkańcy Nowego Sącza czekają od lat. Jest przetarg na budowę nowej drogi i trzeciego mostu na Dunajcu
ZDW w Krakowie ogłasza przetarg
W drugiej połowie kwietnia marszałek małopolski Łukasz Smółka, wicemarszałek Witold Kozłowski i przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, podczas konferencji prasowej w Nowym Sączu poinformowali, że niebawem ogłoszony zostanie przetarg na budowę połączenia DK 87 z DW 969 wraz z budową mostu na rzece Dunajec. Okazją ku temu było uzyskanie decyzji ZRID (Zgoda na Realizację Inwestycji Drogowej).
Minęły niespełna trzy miesiące od wspomnianego spotkania z dziennikarzami, a ZDW w Krakowie ogłosił przetarg na realizację wartej około 300 mln zł inwestycji (w tej kwocie ujęto te wykup gruntów). Oferty przyjmowane będą do 7 sierpnia, a wybrany wykonawca na wykonanie prac będzie miał 36 miesięcy od daty podpisania umowy. O tym, kto wygra przetarg w 60 proc. będzie decydować cena, a w pozostałych 40 proc. okres gwarancji i rękojmi.
Będzie nowa droga i trzeci most na Dunajcu
Inwestycja zakłada budowę nowej drogi wojewódzkiej nr 969 klasy „G” o długości ok. 3192 m wraz z rozbudową drogi krajowej nr 87 zlokalizowanych na terenie Nowego Sącza oraz gmin Chełmiec i Podegrodzie. Inwestycja z jednej strony będzie łączyć się z ul. Węgierską (przebieg DK 87), a po przeciwnej stronie z tzw. Zachodnią Obwodnicą Nowego Sącza (DP 1583K). `Most połączy brzegi Dunajca w okolicy ul. Tłoki w Nowym Sączu oraz w okolicy Centrum Aktywnego Wypoczynku w Świniarsku.
Jak można przeczytać w dokumentacji przetargowej, projekt przewiduje m.in. budowę trzech rond tradycyjnych oraz jednego ronda turbinowego, ścieżki pieszo rowerowej, mostu na Dunajcu oraz mostków nad potokiem Majdan i potokiem Dąbrówka, wiaduktu kolejowego nad linią kolejową 96.
Ze względu na budowę nowego połączenia drogowego pomiędzy DK87 i DW 969 niezbędne będzie przeprowadzenie: przebudowy z zabezpieczeniem sieci elektroenergetycznej, teleinformatycznej, gazociągowej, kanalizacji ściekowej; odtworzenia istniejących zjazdów na odcinkach przebudowywanych dróg; budowy kanału technologicznego i wykonania infrastruktury towarzyszącej.
Nowa droga i most mają przejąć częściowo ruch samochodowy odbywający się po obecnym przebiegu ul. Węgierskiej, moście Piłsudskiego, jak i moście w Starym Sączu w ciągu DW 969. Realizacja inwestycji pozwoli nie tylko wyeliminować ruch tranzytowy z centrum i poprawić przepustowość istniejących połączeń, ale poprawi też warunki ekologiczne w korytarzu istniejących ul. Węgierskiej i Prażmowskiego w Nowym Sączu.