Nowy Sącz: Ostatnie szlify na Kościuszki. Otworzą jedną ulicę
Inwestycja PKP PLK zmienia Nowy Sącz
Od dwóch lat PKP Polskie Linie Kolejowe realizują jedną z największych inwestycji kolejowych w Polsce, którą jest projekt znany pod nazwą Piekiełko-Podłęże. Na odcinku Nowy Sącz - Klęczany modernizowana jest linia kolejowa nr 104 Chabówka - Nowy Sącz, która polega nie tylko na ułożeniu nowych torów, ale przebudowie w wielu miejscach układu komunikacyjnego, budowie nowych przystanków i przebudowie stacji w Marcinkowicach.
Zmian, które nastąpiły w ciągu ostatnich lat, nie da się przeoczyć. Na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu postanowiono wybudować wiadukt i na nim postawić nowy przystanek kolejowy Nowy Sącz Chełmiec. Dzięki temu ruch kolejowy nie będzie zaburzał ruchu samochodowego. Na przystanek prowadzą schody, ale będzie również winda dla osób, które mają problemy z poruszaniem się, czy matek z dziećmi w wózkach.
Tłumy w małym miasteczku. Kolejki na każdym kroku
Wiele przejazdów kolejowo-drogowych na terenie Nowego Sącza przeszło albo wciąż przechodzi zmiany. Powstają nowe wyższe wiadukty np. na ul. Węgierskiej, gdzie często klinowały się samochody ciężarowe. Wiele skrzyżowań z linią kolejową całkowicie zmienia swoje oblicze. Wśród nich jest oddane już do użytku nowe skrzyżowanie ul. Kolejowej z Zieloną.
- W poniedziałek wieczorem, 15 grudnia, planowane jest zakończenie modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Kościuszki. Równocześnie otwarte zostanie nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką - informuje Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Natomiast dzień później, we wtorek 16 grudnia, wykonawcy przystąpią do ostatnich prac przy przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Mickiewicza. W związku z tym wprowadzony zostanie objazd z wykorzystaniem ul. Kościuszki. Prace zaplanowano na około 10 dni.
Kontrakt dotyczący odcinka bocznica Klęczany - Nowy Sącz, za nieco ponad 780 mln zł netto, zrealizuje konsorcjum w składzie: Torpol S.A. oraz Intop Warszawa Sp. z o.o. Natomiast sama modernizacja linii nr 104 Chabówka - Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie "Podłęże - Piekiełko". Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.