Nowy sącz: Tak się zmienił w trakcie kolejowej rewolucji. Nowe wiadukty, most i przejścia będą gotowe do końca roku
Nowe wiadukty, drogi i przejścia kolejowe w Nowym Sączu
Trwająca od dwóch lat modernizacja linii kolejowe zmieniła oblicze miasta. Na ul. Krakowskiej zlikwidowano przejazd kolejowy i wybudowano wiadukt, po którym według planów w 2030 roku będą przejeżdżały pociągi. To rozwiązanie bezkolizyjne, tak jak w wielu częściach miasta objętych remontem. Na zdjęciach można zobaczyć jak zmieniły się okolice ul. Szwedzkiej. Mickiewicza i Kościuszki - tam powstał nasyp a droga obok Domu Brata Alberta prowadząca do rynku został przeniesiona na drugą stronę. Są też ujęcie ul. Węgierskiej i Kolejowej.
Z Nowego Sącza do Krakowa pociągiem w godzinę
Modernizacja linii kolejowej nr 104 (Chabówka - Nowy Sącz) jest częścią projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa - bocznica Klęczany, bocznica Klęczany - Nowy Sącz, Chabówka - Rabka Zaryte). W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki.
Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka - Nowy Sącz, obejmuje również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków - Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za przeszło 1,9 mld zł netto finansowana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.