Oborniki: Budowa drugiego toru kolejowego nabiera tempa
Oborniki zyskają drugi tor, nowy most i peron z windami
Przypomnijmy, projekt obejmuje budowę drugiego toru kolejowego, nowego przęsła mostu na Warcie, peronu o długości 300 metrów na stacji Oborniki Miasto oraz przejścia podziemnego z windami. To inwestycja, która ma nie tylko poprawić komfort podróżnych, ale też zwiększyć przepustowość i częstotliwość połączeń w regionie.
Trzy miesiące intensywnych robót
Podczas naszej wizyty na budowie, w piątek 12 września można było zobaczyć realne efekty działań ekip budowlanych. Schody prowadzące do przyszłego przejścia pod torami są już wykonane, a teren wokół stacji został przygotowany pod kolejne etapy prac. Widać, że prace idą zgodnie z planem - robotnicy pracują przy konstrukcjach, które w przyszłości mają służyć tysiącom pasażerów.
Drony zaskoczyły Rosjan. Moment ataku na skład paliw
Jak zapowiedział w czerwcu tego roku, ówczesny Minister Rozwoju i Technologii Krzysztof Paszyk, nowoczesna stacja Oborniki Miasto ma zostać oddana do użytku już w przyszłym roku. Dzięki windom i podziemnemu przejściu będzie dostępna także dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowy tor to z kolei gwarancja sprawniejszych przejazdów między Poznaniem a Piłą.