Obrzycko: Na tropach matematyki. Nietypowy sposób na naukę przez zabawę
Nauka w terenie - nietypowy sposób na lekcję matematyki
Organizatorami gry miejskiej "Na tropach matematyki" byli uczniowie klasy 8b, którzy przygotowali wszystkie zadania, opracowali trasę oraz zaplanowali przebieg zabawy. Ich zaangażowanie pozwoliło stworzyć ciekawe i przemyślane wyzwania matematyczne, rozmieszczone w różnych punktach miasta. 4-klasiści, podzieleni na zespoły, ruszyli "na trop" logicznych zagadek, działając w grupach i rozwiązując zadania wymagające nie tylko wiedzy matematycznej, ale także sprytu, spostrzegawczości i współpracy.
Połączenie nauki z ruchem i przestrzenią miejską okazało się strzałem w dziesiątkę - uczniowie z entuzjazmem podejmowali kolejne wyzwania, ucząc się przy tym przez działanie i zabawę. Taka forma zajęć pozwala oderwać się od szkolnych ławek i spojrzeć na matematykę z zupełnie innej perspektywy.
8-klasiści przygotowali zabawę dla młodszych kolegów i koleżanek
Warto podkreślić rolę ósmoklasistów, którzy nie tylko wykazali się kreatywnością, ale również wzięli odpowiedzialność za organizację wydarzenia dla młodszych kolegów. To doskonały przykład szkolnej współpracy i integracji, która przynosi korzyści obu stronom.
Gra miejska "Na tropach matematyki" udowodniła, że nauka nie musi być nudna ani ograniczona do sal lekcyjnych. Wręcz przeciwnie, może stać się przygodą, która rozwija nie tylko wiedzę, ale także umiejętność współpracy, logicznego myślenia i radzenia sobie w nowych sytuacjach.