Oto nowe menu w wagonach restauracyjnych Wars. PKP Intercity kusi domową szarlotką, naleśnikami ze szpinakiem i pierogami. Podajemy ceny
W tym artykule:
"Kolej na lato" - czyli nowe smaki będą towarzyszyć nam w podróżach
Nowe menu dostępne w wagonach gastronomicznych to kolejny krok w realizacji szeroko zakrojonej strategii poprawy jakości i spójności usług świadczonych pasażerom przez Wars S.A. w ramach Grupy PKP.
Letnia odsłona oferty, wprowadzana pod hasłem „Kolej na lato”, kontynuuje kierunek zapoczątkowany przez kampanię „Kolej na kawę” – pierwszą, ogólnopolską aktywację promującą nową kawę serwowaną w pociągach Wars. Akcja ta stanowiła istotny punkt zwrotny w komunikacji i standaryzacji produktów pokładowych, budując fundament pod kolejne zmiany w ofercie.
Kampania „Kolej na Lato” to nie tylko letnie podróże i kawa o nowej jakości, ale także zupełnie nowe smaki na pokładach pociągów. Wars prezentuje odświeżone menu, które łączy tradycję z nowoczesnością – idealne dla tych, którzy w trasie szukają nie tylko wygody, ale i przyjemności kulinarnej.
– Chcemy, aby podróż koleją była nie tylko wygodna, ale i smaczna. Nasze nowe propozycje w menu powstały z myślą o różnorodnych gustach kulinarnych naszych pasażerów – od klasycznych smaków po lekkie, letnie opcje – mówi Edyta Płuciennik – Skalska, rzecznik prasowa Wars S.A.
Nowości kulinarne w pociągach EIP, EIC i IC
W pociągach EIP i EIC pasażerowie mogą spróbować m.in.:
- delikatnych naleśników ze szpinakiem,
- francuskich rogalików z różnorodnymi dodatkami,
- kolorowych bowli z ciecierzycą lub łososiem,wyrazistej sałatki z kurczakiem i marynowaną rzodkwią,
- kultowych placków ziemniaczanych z gulaszem i ogórkiem kiszonym,
- klasycznego kotleta mielonego z buraczkami.
W pociągach kategorii IC pojawiły się natomiast:
- naleśniki ze szpinakiem,
- sycące tortille z kurczakiem lub z szynką i serem,
- sałatka z kurczakiem,
- grillowany filet z kurczaka,
- i na deser – domowa szarlotka, która przypomni smak wakacji u babci.
Gastronomia kolejowa ma dziś ogromny potencjał
To kulinarna odsłona letniej kampanii Wars, która podkreśla, że podróż koleją może być nie tylko wygodna, ale i pyszna. Wszystkie dania zostały przygotowane z myślą o sezonowości, jakości i różnorodności – tak, by każdy pasażer mógł znaleźć coś dla siebie.
Wprowadzenie letniego menu to nie tylko zmiana w ofercie kulinarnej, ale element szerszej strategii modernizacji usług świadczonych przez Wars S.A. w ramach Grupy PKP. Spółka konsekwentnie realizuje kierunek rozwoju skoncentrowany na podnoszeniu jakości obsługi klienta, dostosowywaniu produktów do zróżnicowanych oczekiwań pasażerów oraz budowaniu pozytywnego doświadczenia podróżnego.
– Gastronomia kolejowa ma dziś ogromny potencjał. Inwestujemy w jej rozwój, ponieważ wiemy, że współczesny pasażer oczekuje nie tylko punktualności i wygody, ale także jakości w każdym aspekcie podróży – komentuje Mikołaj Pawlak, dyrektor wykonawczy Wars S.A. – Nowe menu to krok w stronę standaryzacji i profesjonalizacji naszych usług, również w kontekście partnerstw biznesowych, konferencji na torach i podróży służbowych - dodaje.
Wars S.A. obsługuje:
- 20 | ED250 – Express InterCity Premium
- 35 | wagony restauracyjne – Express InterCity
- 82 | wagony barowe – InterCity
- 42 | wagony sypialne i z miejscami do leżenia
Coraz więcej posiłków wydanych w Warsie. Nadal królują pierogi
W 2024 roku pasażerowie PKP Intercity wykonali o 15 procent więcej transakcji w wagonach barowych i restauracyjnych Wars. Najpopularniejszym daniem serwowanym w Warsie są przeróżne pierogi w cenie nieco ponad 30 złotych. Trzeba było ich przygotować blisko 214 tys. porcji. Dużym zainteresowaniem cieszą się także kotlet schabowy, jajecznica i żurek.
Jak informuje PKP Intercity po pierogach najbardziej popularne są kotlety schabowe. Złożono na nie 177 tysięcy zamówień. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się ponadto jajecznica (169 tys. porcji) oraz żurek (165 tys. porcji). Klienci wypili także 1,1 miliona kaw.