Bydgoszcz: Nowy park handlowy rośnie w oczach
Historia Centrum Handlowego Glinki przy al. Jana Pawła II 115 sięga 2004 roku. Od lat było to jednak jedno z najrzadziej odwiedzanych takich miejsc przez mieszkańców Bydgoszczy. Korzystali z niego jedynie klienci supermarketu Carrefour. Na początku 2015 roku Metropolitan Outlet miała rozbudować obiekt i poddać go renowacji. Na 17 000 metrów kwadratowych dostępnych miało być ponad 60 marek z branży sportowej, obuwniczej i modowej. Ofertę uzupełnić miały liczne punkty gastronomiczne, usługowe oraz plac zabaw dla dzieci. Nowe centrum planowano otworzyć w drugim kwartale 2017 roku, ale inwestycja upadła.
Teraz zadanie (nazwa nowego parku handlowego zostanie dopiero ustalona) realizuje Redkom Development. W latach 2023-2025 spółka otworzyła cztery - podobne do powstającego w Bydgoszczy - obiekty o łącznej powierzchni najmu brutto ponad 60 000 metrów kwadratowych. To Park Glinianka (obecnie BIG Łubna), Ozimska Park w Opolu (obecnie Comfy Park), Comfy Park Bielik w Bielsku-Białej oraz Przystanek Karkonosze na przedmieściach Karpacza.
- Mamy świadomość, że obiekt w Bydgoszczy powstaje w miejscu, w którym przez wiele lat istniał handel. Inwestycji nie traktujemy jednak jako wyzwania, bo tworzymy zupełnie nową jakość - począwszy od architektury, a skończywszy na ofercie. Redkom Development jest znany na rynku retail z tego, że dostarcza wysokiej jakości parki handlowe z doskonałą ofertą dla klientów - z wygodnym dostępem bezpośrednio z parkingu do każdego sklepu i przyjazną infrastrukturą - mówi Sebastian Paciorek, Senior Leasing Manager Redkom Development.
Pod koniec lutego 2025 roku spółka złożyła wniosek o pozwolenie na budowę dla inwestycji, obejmującej częściową rozbiórkę Centrum Handlowego Glinki z przebudową i rozbudową istniejącego obiektu handlowo-usługowego wraz ze zmianą zagospodarowania terenu, rozbiórką stacji paliw i myjni samochodowej oraz budową pylonu reklamowego. Na przełomie kwietnia i maja ruszyły prace budowlane, które przebiegają zgodnie z planem.
Powstający na Glinkach obiekt będzie miał początkowo 16 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej, a po kolejnej - planowanej już - rozbudowie przybędą jeszcze 4 000 metry kwadratowe. Inwestorem jest spółka Newgate Investment.
- Projekt celuje w rosnące oczekiwania i zmieniające się przyzwyczajenia klientów - mieszkańców dynamicznie rozwijających się osiedli południowej części Bydgoszczy i nie tylko. Lokalizacja nowego obiektu będzie bowiem doskonałą destynacją zakupową także dla zamieszkujących sąsiadujące miejscowości. Profil parku handlowego zakłada zróżnicowaną ofertę zakupową i usługową, a dywersyfikacja znacznie podniesie atrakcyjność obiektu. To będzie miejsce, w którym kompleksowe zakupów zrobią przedstawiciele różnych grup wiekowych - zapewnia Katarzyna Zielińska, Marketing & PR Manager Redkom Development.
Dodaje, że w powstającym parku handlowym dostępne będą sklepy sieciowe takich marek jak: Tedi, Rossmann, Jysk, Media Expert, Xtreme Fitness, Maxi Zoo, Sinsay, Woolworth, Żabka, czy Dr Materac. Na ponad 4 000 metrów kwadratowych działać będzie sklep Carrefour. W obiekcie swoje miejsce znajdzie ponadto 20 lokali handlowo-usługowych.