Piaseczno: Darmowy mammobus. Specjalna akcja w ramach "Różowego Października"
Wkroczyliśmy w miesiąc, w którym cały świat łączy siły w walce z rakiem piersi, a prowadzona od lat kampania "Różowy Październik" to coś znacznie więcej niż wstążka przypięta do ubrania - to głośny apel o zdrowie, życie i świadomość. Co roku tysiące kobiet słyszy diagnozę: rak piersi. W Polsce to najczęstszy nowotwór złośliwy u kobiet, a jego wczesne wykrycie daje ogromną szansę na wyleczenie.
W Polsce co roku około 20 tysięcy* kobiet dowiaduje się, że choruje na raka piersi. Mimo że Polki mają dostęp do bezpłatnych badań przesiewowych w grupie wiekowej objętej programem Narodowego Funduszu Zdrowia (45-74 lata), zaledwie 1 na 3* z nich regularnie korzysta z mammografii.
Wciąż zbyt wiele przypadków diagnozowanych jest zbyt późno i tylko ok. 20% przypadków rozpoznaje się w I stadium choroby. A wczesne stadium oznacza ponad 90% szans na wyleczenie. Regularne badania przesiewowe mogą zmniejszyć śmiertelność z powodu raka piersi o 25-30% w grupie kobiet 50-69 lat*. Te dane pokazują jasno: profilaktyka ratuje życie. (Dane za Ministerstwem Zdrowia i NFZ)
Dlatego, jak co roku Designer Outlet Warszawa dokłada swoją cegiełkę do akcji Różowej Wstążki i zaprasza do skorzystania z bezpłatnej diagnostyki. Już 18 października (sobota) przed centrum stanie "otwarty mammobus", gdzie chętne panie, które ukończyły 35. rok życia będą mogły wykonać badanie za pomocą nowoczesnego mammografu.
Na wizytę w mammobusie nie trzeba się nigdzie rejestrować ani umawiać - wystarczy zabrać z sobą dowód osobisty, a obecna na miejscu ekipa medyczna wykona badania całkowicie nieodpłatnie. Należy jedynie przyjechać do centrum w sobotę, 18 października i skorzystać z okazji. Nowoczesny mobilny gabinet zapewnia każdej z pań profesjonalne i komfortowe warunki, a samo badanie trwa zaledwie kilka minut.
Mammobus będzie dostępny dla wszystkich chętnych kobiet po 35 roku życia w godzinach 10:00 - 18:00. W tym czasie fachowy personel medyczny jest w stanie przebadać nawet 100 Pań.
- Kilka lat temu zdecydowaliśmy się włączyć do społecznej mobilizacji i zaprosić nasze klientki i sąsiadki na bezpłatne badania. Nasze centrum każdego dnia odwiedza tysiące pań, dlatego tym bardziej czujemy, że należy włączać się w październikowe aktywności i ułatwić im dostęp do podstawowych badań. Ubiegłe lata pokazały, że zdarzyły się przypadki wczesnego wykrycia zmian u badanych podczas naszej akcji kobiet, tym bardziej wierzymy w potrzebę organizowania podobnych działań. Zachęcamy wszystkie kobiety do tego, by różowa wstążka była nie tylko symbolem, ale przede wszystkim impulsem do poświęcenia czasu swojemu zdrowiu - mówi Agnieszka Kuś z Designer Outlet Warszawa.
Październik obchodzony jest na świecie jako miesiąc świadomości raka piersi od 1985 roku. I za każdym razem głośno mówi się o tym, że zdrowie zależy od nas samych. Ten głos jest potrzebny i ważny, szczególnie w dzisiejszym, zabieganym świecie. Kampania ma na celu podniesienie świadomości na temat raka piersi i roli profilaktyki. Wciąż wiele kobiet odkłada badania "na później", nie zdając sobie sprawy, że rak może rozwijać się bezobjawowo przez długi czas.
Akcja "Różowy Październik" przypomina, że warto zadbać o siebie - nie tylko dla siebie, ale też dla swoich bliskich. To także czas solidarności i wsparcia dla tych, które już mierzą się z chorobą. Dzięki kampanii zwiększa się dostęp do badań przesiewowych, a kobiety zyskują motywację, by regularnie się badać i przełamywać lęk przed diagnozą.
Nie czekaj na zaproszenie. Nie odkładaj wizyty "na potem". Poświęć 10 minut na badanie, które może uratować Twoje życie. Zadbaj o siebie, zrób mammografię i powiedz o tym siostrze, mamie, przyjaciółce.