PKP Grudziądz Rządz: Przy przystanku powstaje parking. Nareszcie zniknie największy feler kolejowej inwestycji!
Nowy przystanek PKP w Grudziądzu ma duży feler
Przystanek kolejowy Grudziądz Rządz uruchomiono 1 września 2024 r. Choć to tylko przystanek, to infrastrukturę ma niemal kompletną. Są tu ławki, wiata, kosze na śmieci, tablice informacyjne, miejsce do przypięcia rowerów, podjazdy dla osób poruszających się na wózkach... Brakuje jednak "drobiazgu"... parkingu, na którym można postawić auto albo chociaż zatrzymać się, aby przywieźć lub odebrać kolejowego pasażera.
Najbliższe miejsce, w które można kogoś "podrzucić" albo skąd kogoś odebrać to stacja paliw przy rondzie Dmowskiego. Aby tam dojść, trzeba pokonać z około 200 metrów i co najmniej dwa przejścia dla pieszych. Z walizkami to nic przyjemnego.
O tym, że parking jest tutaj potrzebny pisaliśmy jeszcze przed oddaniem przystanku do użytku, dokładnie rok temu: Nowy przystanek kolejowy "Grudziądz Rządz" ma tylko jeden feler... Niestety, duży Wtedy też spółka PKP PLK, zdając sobie sprawę, że brak parkingu jest dużym problemem, przygotowywała się do zrealizowania tej inwestycji.
Teraz prace są już na ukończeniu. Na terenie należącym do PKP, tuż przy torach kolejowych powstaje plac, na którym będzie 10 miejsc parkingowych, w tym jedno przeznaczone dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Problemem wymagającym uzgodnień było ustalenie jak nowy parking włączyć w istniejącą infrastrukturę drogową.
Jak zorganizowany zostanie ruch przy przystanku kolejowym Grudziądz Rządz?
Parking powstaje po przeciwnej stronie ulicy Południowej co przystanek "Grudziądz Rządz", tuż przy szlabanach przejazdu kolejowego i nie prowadzi do niego żaden chodnik.
Jak zostanie tutaj zorganizowany ruch?
Uzgodnienia na linii PKP - ZDM Grudziądz jeszcze trwają, ale najbardziej prawdopodobne jest, że:
- na nowy parking będzie można wjechać wyłącznie od strony Trasy Średnicowej,
- a wyjazd z niego będzie możliwy tylko w stronę ronda Dmowskiego.
Problemem jest też brak chodnika i przejścia przez jezdnię przy parkingu. Chodnik ma zostać zbudowany w stronę ścieżki rowerowej, a zebra wyznaczona ma być tuż przy istniejącym już przejeździe rowerowym przez ul. Południową.
Korzystający z tego parkingu będą musieli pamiętać, aby nie przyjeżdżać na pociąg w ostatniej chwili, bo kiedy zaparkują auto może się okazać, że szlabany są już zamknięte i na peron już się nie dostaną.