Pociągi z klimatyzacją i udogodnieniami. Zmienią się podróże po Polsce
Nowe jednostki spalinowe w trasie
Przetarg obejmuje zakup pięciu 2- lub 3-członowych jednostek spalinowych, zdolnych poruszać się z prędkością co najmniej 120 km/h. Każdy skład pomieści ponad 200 pasażerów, w tym minimum 120 na miejscach siedzących.
W pojazdach przewidziano również przestrzeń na przewóz rowerów oraz toalety przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością i niemowląt. Składy te mają obsługiwać przede wszystkim linie w województwach wielkopolskim i lubuskim. Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 16 października 2025 roku.
Kolejne kroki w modernizacji taboru
Postępowanie na zakup spalinowych jednostek to element szerszej strategii odmładzania taboru Polregio. Dwa miesiące temu spółka podpisała umowę na zakup używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które wkrótce trafią do województwa małopolskiego.
Polregio nie ogranicza się jednak do jednostek spalinowych. Spółka uzyskała dofinansowanie na zakup pięciu zeroemisyjnych pojazdów elektrycznych, które w latach 2028-2029 będą kursować w województwach świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. Nowe składy zostaną wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, zwiększając komfort i ekologię przewozów.
O PolregioPolregio to polska spółka akcyjna, będąca największym przewoźnikiem kolejowym obsługującym pasażerskie przewozy regionalne i aglomeracyjne. Firma powstała w 2001 roku jako Przewozy Regionalne, a obecnie jej większościowym udziałowcem jest Agencja Rozwoju Przemysłu, a pozostałe udziały należą do samorządów województw. Właścicielem spółki Polregio jest Agencja Rozwoju Przemysłu, która posiada pakiet większościowy akcji (50 proc. i jeden udział), a pozostałe udziały należą do samorządów wszystkich polskich województw.
źródło: spółka