Potrącenie pieszego w Zielonej Górze. Winny poruszał się... na hulajnodze
Coraz częściej dochodzi do poważnych zdarzeń na drogach i chodnikach z udziałem osób poruszających się na hulajnogach elektrycznych. Ostatnio do takiej kraksy doszło w Zielonej Górze - policja ku przestrodze publikuje nagranie.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Stanislaw Blachowicz
(sndr)
Wypadki na hulajnogach stają się prawdziwą plagą. Do jednego z takich zdarzeń doszło w czwartek 17 lipca na ulicy Sikorskiego w Zielonej Górze.
- Pieszy poruszał się prawidłowo chodnikiem, natomiast kierujący hulajnogą elektryczną poruszał się z nadmierną prędkością, chociaż korzystając z chodnika, miał obowiązek poruszać się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego. Nie zachowując należytej ostrożności oraz nie ustępując pierwszeństwa pieszemu doprowadził do zderzenia - relacjonuje podinsp. Małgorzata Stanisławska, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.
Pieszy trafił do szpitala ze złamaną nogą, a użytkownik hulajnogi został ukarany za spowodowani kolizji drogowej - będzie musiał zapłacić 1500 złotych mandatu.
Zdarzenie nagrał monitoring, zobacz wideo:
Policja przypomina o obowiązkach osób poruszających się na hulajnogach
Kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany:
- korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić;
- korzystać z jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h;
- sygnalizować kierunkowskazem, a w przypadku jego braku przez wyciągnięcie ręki w stronę zamierzonej zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu;
- w przypadku gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów kierujący może wyjątkowo korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h z zachowaniem następujących zasad:
- jazda z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego;
- zachowanie szczególnej ostrożności;
- ustępowanie pierwszeństwa pieszemu oraz nieutrudnianie ruchu pieszemu.