Poznań: Wnioskowanie do PKP PLK o dofinansowanie trzech inwestycji. Pieniądze będą tylko na przejazd kolejowy na Starołęce, jednak za mało
Przejazd kolejowy na Starołęce
PKP PLK ogłosiło wyniki naboru wniosków na likwidację przejazdów kolejowych. Poznań aplikowało do projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” ubiegając się o ok. 32 mln zł na trzy projekty.
Na przebudowę przejazdu przez ul. Starołęcką przyznano 12 mln zł. To pokryje zaledwie 10 procent całego przedsięwzięcia. To oznacza, że poznański magistrat musi szukać dodatkowego źródła finansowania i prowadzić rozmowy z władzami centralnymi i kolejowymi.
Obecnie rowerzyści, kierowcy i piesi muszą czekać na otwarcie rogatek na przejeździe kolejowym przy ul. Starołęckiej, który według danych kolejowej spółki jest szóstym najbardziej obciążonym przejazdem kraju. Zgodnie z planem inwestycji jest likwidacja przejazdu i rozbudowa ulicy na odcinku ok. 500 m od skrzyżowania z ul. Forteczną do ul. Orląt. Powstać ma tunel w ciągu linii kolejowej 272 Poznań – Kluczbork, z uwzględnieniem Kolei Dużych Prędkości i rozbudowy linii 272.
Pozostałe dwie inwestycje trafiły na listę rezerwową, z której automatycznie trafią do kolejnej edycji naboru PKP PLK. To przebudowa obwodnicy kolejowej Poznania i dotyczą ulic wylotowych na północy miasta – Umultowskiej (odcinek od ul. Opieńskiego do ul. Krygowskiego) i Naramowickiej (odcinek al. Praw Kobiet i przedłużenie ul. Nowej Naramowickiej do Umultowa, na odcinku od ul. Błażeja do ul. Pomarańczowej).