Kraków: Kontrowersje wokół przebudowy małej drogi. 150 osób na spotkaniu z wiceprezydentem
Mieszkańcy licznie przybyli na spotkanie
W poniedziałek wieczorem sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 129 szybko wypełniła się mieszkańcami okolic ul. Niebyłej i Architektów. Wiceprezydent Stanisław Kracik przyznał, że takiej frekwencji nie ma nawet na spotkaniach prezydenta Krakowa z mieszkańcami miasta w ramach "ławki dialogu".
"To skandal". Nagrała to co działo się przed paczkomatem. Mamy komentarz Inpostu
- Wiem, że temat budowy żłobka i nowych bloków, oraz przebudowy infrastruktury drogowej budzi duże emocje, głównie ze względu na różne warianty połączenia ul. Niebyłej z ul. Architektów. Budowa bloków deweloperskich realnie może się rozpocząć w 2029 r. Jest to dość odległy termin. Jeszcze bardziej odległa jest sprawa budowy budynków komunalnych. Dlatego teraz powinniśmy się skupić na przebudowie ul. Niebyłej od ul. Kantorowickiej do żłobka, który jest budowany. Pozostałe projekty są we wstępnych fazach przygotowan i wiele może sie jeszcze zmienić. Mamy dwa lata na dogadanie dalszego układu komunikacyjnego - mówił Stanisław Kracik.
Za mało miejsc parkingowych
Przebudowa drogi budzi emocje m.in. dlatego, że inwestycja ta oznacza wywłaszczenia gruntów prywatnych w celu poszerzenia najbardziej wąskiego odcinka drogi. Ważną kwestią jest też sprawa parkingów. Wiadomo, że teraz parkuje tam około 70 aut, a projektant przewidział tam 47 miejsc parkingowych, w tym trzy dla osób niepełnosprawnych i dwa kiss&ride.
Radny Sebastian Adamczyk podniósł kwestię zakończenia drogi do żłobka, która na etepie projektu kończy się przy wjeździe do placówki, co jego zdaniem może być problematyczne w kwestii zawracania samochodami.
- Lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie ronda, które później zostałoby połączone z budową dalszej infrastruktury - mówił radny Adamczyk.
Projektant wyjaśnił jednak, że z powodu braku projektu kolejnego etapu zmiany infarstruktury w tym rejonie nie ma możliwości zaprojektowania ronda.
Z informacji przekazanch przez urzędników miejskich wynika, że złobek zostanie oddany do użytku w drugiej połowie przyszłogo roku. Dopiero wtedy najwcześniej zakończy się kompletowanie dokumentacji w związku z przebudową ul. Niebyłej. A to z oznacza, że mieszkańcy ulicy i rodzice wożący dzieci do żłobka będa korzystali prawdopodobnie przez co najmniej przez dwa lata z szutrowej drogi z dziurami, która międzyczasie stanie sie placem budowy.
Niebyła to dopiero początek
Kolejne osoby wskazywały na szerszy problem tej części Wzgórz Krzesławickich. W okolicy w miejscu starej cegielni budowany jest kompleks mieszkaniowo-handlowy. Planowana jest też budowa małego centrum handlowego Atut przy skrzyżowaniu ul. Kocmyrzowskiej z ul. Morcinka. Wokół powstają kolejne bolki, co sprawia, że z każdym rokiem przybywa mieszkańców a wraz z nimi samochodów. Układ drogowy tej części Krakowa nie jest przystosowany do tak dużego natężenia ruchu. Sprawa ul. Niebyłej to tak naprawdę dopiero początek infrastrukturalnych problemów tej szybko rozwijającej się dzielnicy.