Bankowa rewolucja, której nikt się nie spodziewał. Starsi klienci doceniają wygodę
W tym artykule:
Nowoczesność banków w oczach klientów
Wyniki badania jasno pokazują, że polscy klienci banków postrzegają je jako technologicznie zaawansowane.
- Aż 87 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że ich bank jest nowoczesny i cyfrowy - informują autorzy badania.
Dla porównania jedynie 8 proc. ankietowanych miało odmienne zdanie na temat poziomu nowoczesności swoich instytucji finansowych.
Ciekawym aspektem badania jest różnica w postrzeganiu nowoczesności banków przez różne grupy wiekowe. Starsze pokolenie, szczególnie osoby w wieku 50 (92 proc.) i 60 lat (89 proc.), oceniają poziom cyfryzacji swoich banków wyżej niż młodsze grupy wiekowe, które mimo wszystko także wysoko oceniają swoje banki (od 83 do 84 proc.).
Popularność biometrii w bankowości mobilnej
Zastosowanie technologii biometrycznych, takich jak odcisk palca czy skan twarzy, stało się powszechne wśród klientów bankowości mobilnej. 58 proc. badanych korzysta z tych rozwiązań - 27 proc. używa ich do logowania, 6 proc. do zatwierdzania płatności, a 25 proc. do obu czynności. Jednakże, aż 35 proc. respondentów nie korzysta z biometrii w ogóle, co wskazuje na jeszcze pewne pole do rozwoju w tej kwestii.
- Biometria jest szczególnie popularna wśród młodszych klientów - w grupie 18-29 lat już siedmiu na 10 (71 proc.) Polaków z niej korzysta - wynika z raportu.
Natomiast wśród 50-latków, tylko 51 proc. korzysta z biometrii, co jest najniższym wynikiem między wszystkimi grupami wiekowymi. Z tej samej grupy, 38 proc. nie korzysta z tych rozwiązań.
Demografia użytkowników biometrii
Duże miasta stanowią centrum nowoczesnych technologii bankowych. Mieszkańcy aglomeracji z populacją powyżej 250 tysięcy osób aż w 58 proc. korzystają z biometrii w swoich aplikacjach bankowych. Częstość użycia różni się także między płciami. Mężczyźni (59 proc.) częściej niż kobiety (56 proc.) stosują technologie biometryczne w bankowości mobilnej.
Badanie, które dostarczyło tych danych, zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 9-18 sierpnia 2025 roku wśród 1000 dorosłych Polaków.
Źródło: PAP
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!