Skoki: II etap budowy ulicy Polnej może ruszyć. Jest umowa
Burmistrz miasta i gminy Skoki Wojciech Cibail w piątek 18 lipca poinformował o podpisaniu umowy na realizację zadania pt. II etap budowy ulicy Polnej w Skokach, nazywanej też Małą Obwodnicą Skoków.
Podczas spotkania w skockim urzędzie doszło do podpisania umowy między władzami gminy a wykonawcą prac drogowych - Przedsiębiorstwem Budowlano - Drogowym Szymona Włodarczyka
Inwestycja powstając a dzięki rządowemu wsparciu
Drugi etap budowy Małej Obwodnicy Skoków początkowo został oszacowany na koszt na ponad 13,2 milionów złotych. Dofinansowanie otrzymane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla Skoków w 2025 roku wyniosło 6 600 448,21 złotych. Stanowi to wsparcie na poziomie 50% całej inwestycji.
Dzięki korzystnemu dla gminy Skoki postępowaniu przetargowemu koszt zadania spadł do ok. 8,9 milionów złotych.
Wartość podpisanej umowy wyniosła 6 918 750 złotych.
Prace drogowe, które wkrótce powinny zostać rozpoczęte będą obejmować:
- budowę drogi asfaltowej o długości 1,1 kilometra i szerokości 6 metrów,
- budowę ścieżki pieszo-rowerowej o nawierzchni asfaltowej i szerokości 3 metrów,
- wykonanie zatoczki autobusowej,
- budowę systemu kanalizacji deszczowej,
- montaż 34 słupów oświetleniowych z oprawami LED.
Budowa ulicy Polnej to projekt o strategicznym znaczeniu dla naszej gminy. Dzięki realizacji II etapu:wprowadzimy nową jakość infrastruktury – bardziej komfortową, bezpieczną i nowoczesną. - Burmistrz Miasta i Gminy Skoki Wojciech Cibail
- usprawnimy dostęp do drogi wojewódzkiej nr 196 w kierunku Poznania,
- zmniejszymy ruch samochodowy w centrum Skoków,
- odciążymy skrzyżowanie przy szkole podstawowej (DW 196 z ul. Rogozińską),
- poprawimy bezpieczeństwo pieszych, szczególnie dzieci i uczniów,
Poprzedni etap budowy trasy
W 2023 roku wykonany został I etap budowy Małej Obwodnicy Skoków. Poprzednie prace drogowe udało się ukończyć na dwa miesiące przed czasem.
W ramach I etapu budowy ul. Polnej w Skokach zrealizowano:
- budowę nowego most na rzece Mała Wełna – posadowiony na palach fundamentowych i połączony z żelbetową ławą,
- wykonanie drogi gruntowej umożliwiającej dojazd do mostu oraz stanowiącej nasyp pod przyszłą nawierzchnię,
- zmianę lokalizacji dwóch słupów energetycznych, eliminując kolizje infrastrukturalne.