Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej bardziej dostępne dla osób niepełnosprawnych. Andrzej Płonka: Od lat likwidujemy kolejne bariery
Przewijak dla niemowląt i nie tylko
Magdalena Fritz, rzecznik prasowy bielskiego Starostwa Powiatowego poinformowała, że w urzędzie przy ul. Piastowskiej 40 zakończono projekt, który polegał na m.in. przebudowie i przystosowaniu dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i wzroku toalety na parterze, którą wyposażono ponadto w przewijak dla niemowląt. Znajduje się ona obok najczęściej odwiedzanych przez mieszkańców wydziałów: komunikacji i transportu oraz geodezyjno-kartograficznego.
W ramach tych działań obniżono i dostosowano ladę w biurze obsługi klienta oraz usprawniono nawigację po urzędzie.
Część środków na te zmiany - około 270 tys. zł - pozyskano z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Chodzi nam o to, aby starostwo było dostępne dla wszystkich mieszkańców bez wyjątku, także tych ze szczególnymi potrzebami. Od lat likwidujemy kolejne bariery. Chcemy, żeby każdy mógł samodzielnie załatwić swoją sprawę w wybranym wydziale - mówi starosta bielski Andrzej Płonka (klub radnych Bezpartyjni Rodzina Prawo Wspólnota).
Co jeszcze zmieniło się w bielskim starostwie odwiedzanym przez mieszkańców powiatu bielskiego?
Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych
Blisko wejścia głównego do urzędu powstały dwa dobrze oznaczone miejsca parkingowe z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością. Bezpieczeństwo poprawiły barierki przy schodach wejściowych do budynku oraz dzwonek; pomocny dla osób, które potrzebują wsparcia przy samym wejściu. Na szklanych drzwiach pojawiły się tzw. mleczne pasy, które zapobiegają przypadkowym zderzeniom.
- Obniżyliśmy ladę w punkcie obsługi mieszkańców, co zapewnia wygodny kontakt osobom poruszającym się na wózku. W sąsiedztwie tego punktu zmodernizowane zostały toalety, z których najczęściej w urzędzie korzystają nasi mieszkańcy - mówi Iwona Jeżewska, koordynator ds. dostępności architektonicznej i informacyjno- komunikacyjnej w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej.
Przypomnijmy, w budynku urzędu działają także stacjonarne pętle indukcyjne, które ułatwiają wizytę osobom niedosłyszącym oraz tablice informacyjne i kierunkowe - czytelne, z numerami pokoi i strzałkami ułatwiającymi orientację. Na drzwiach pokoi znajdują się tabliczki z wypukłym drukiem i alfabetem Braille’a.
Iwona Jeżewska zachęca, by korzystać z aplikacji Totupoint w swoim telefonie komórkowym, która pomoże w trafieniu do obranego celu. Jest to wsparcie dla klientów mających problemy ze wzrokiem. Każdy może z niej skorzystać po ściągnięciu aplikacji bezpłatnie z Google Play lub App Store, a następnie włączenia w telefonie funkcji Bluetooth i lokalizacji.