Suwałki: Wszystko o mieście w jednym miejscu. Miasto ma mobilną aplikację
Wygoda, dostępność informacji w jednym miejscu, szybsza reakcja na komunikaty, możliwość aktywnego włączenia się w kształtowanie miasta - to korzyści jakie płyną dla mieszkańców Suwałk z wdrożenia mobilnej aplikacji eCityUp. Za jej wdrożenie odpowiedzialna jest suwalska firma PJK Soft. Uczestniczy ona w platformie startowej dla nowych pomysłów Hub of Talents 3. Hub of Talents to profesjonalny program inkubacji startupów, który wspiera osoby z pomysłem na innowacyjny produkt lub usługę.
Miasto w kieszeni
- To aplikacja, która ma łączyć wiele funkcji w jednym miejscu, usprawniać komunikację między samorządem a mieszkańcami, informować ich o realnych wydarzeniach, o aktualnościach, o tym co dzieje się w mieście. Chcieliśmy żeby ta aplikacja była tworzona przez mieszkańców Suwałk dla mieszkańców. Mam nadzieję, że aplikacja stanie się narzędziem codziennego użytku suwalczan - mówiła Joanna Konopko, z firmy PJK Soft.
Aplikacja jest cyfrową przestrzenią, gdzie wszelkie informacje będą dostępne w jednym miejscu, a nie jak do tej pory rozproszone po kilku stronach czy aplikacjach.
- Suwałki to miasto, które stawia na innowacje i efektywność. Chcemy, aby życie naszych mieszkańców było prostsze i wygodniejsze. Dlatego informujemy o rozpoczęciu wdrożenia nowej aplikacji: eCityUp. Ta aplikacja to inteligentne narzędzie typu "all-in-one" - tłumaczył Marcin Bonisławski, zastępca prezydenta miasta. - Dzięki temu mieszkańcy dostaną dostęp do informacji i wszystkich wiadomości z miasta, które będą obsługiwane i profilowane pod kątem każdego użytkownika przez algorytmy sztucznej inteligencji. Dostaniemy tylko te wydarzenia, które nas najbardziej będą interesować - dodał.
Innowacja, która ma ułatwić życie
To również prostszy i wygodniejszy sposób na składanie wniosków o Suwalską Kartę Mieszkańca.
- Docelowo również planujemy poprzez tę aplikację prowadzić rejestrację wizyt w poszczególnych wydziałach w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, głosowanie w Suwalskim Budżecie Obywatelskim, kupowanie biletów komunikacji miejskiej, czy zgłaszanie różnych usterek, tak jak teraz jest to w aplikacji naprawmyto. Wszystkie jednostki miejskie, instytucje biorą udział w tym wdrożeniu, także chcemy żeby ta pula informacji jaką obywatel uzyska była możliwie kompleksowa - tłumaczył.
Jak zapewniono, miasto nie ponosi kosztów wdrożenia aplikacji, gdyż firma PJK Soft otrzymała na stworzenie aplikacji dofinansowanie z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Aplikacja jest już dostępna, można ją ściągnąć i korzystać.