Szczecin: Stacja w Pogodnie gotowa jeszcze w tym roku
Większość najważniejszych prac na przystanku Szczecin Pogodno została już wykonana. Za nami jest już renowacja zabytkowego zadaszenia i montaż nowej wiaty, za zabytkiem. Są już schody i szyby wind, które mają w przyszłości ułatwić poruszanie się osobom mającym trudności z chodzeniem.
Przypomnijmy. Do peronu będą prowadzić dwa dojścia. Pierwsze to nowa kładka prowadząca z jednej strony do Stadionu Miejskiego im. Floriana Krygiera i do parku. Drugie dojście będzie w starym miejscu, przy tzw. Moście Akademickim w ciągu ul. Mickiewicza.
Obecnie są prowadzone roboty związane z budową kładki i szybów windowych. Modernizowany jest także dwukrawędziowy peron. Będzie posiadał wysokość ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
- Zakończenie zasadniczych prac na peronie wykonawca planuje na koniec 2025 r. - zapewnia Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Szczecin Pogodno nie jest jedynym przystankiem modernizowanym na linii kolejowej nr 406 w stronę Polic. Prace związane z budową peronów prowadzone są na przystankach: Szczecin Pomorzany, Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Pogodno, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Drzetowo, Szczecin Żelechowa, Szczecin Golęcin, Szczecin Stołczyn Północny, Szczecin Skolwin Północny, Police Dąbrówka oraz na stacjach: Szczecin Turzyn, Szczecin Niebuszewo, Szczecin Gocław, Szczecin Skolwin i Police.
- Wykonawca prowadzi również roboty związane z budową dojść i kładek - przypomina Bartosz Pietrzykowski. - Wykonywane są także prace związane z rozbudową wiaduktu nad ul. Ku Słońcu, a także roboty na wiadukcie nad ul. Wilczą oraz wiaduktu nad ul. Fabryczną.
Poza tym na linii nr 406 wciąż trwają prace torowe. Została już wymieniona nawierzchnia w torze nr 1 na szlaku Szczecin Skolwin - Police oraz na szlaku Szczecin Turzyn - Szczecin Niebuszewo wraz z budową nowych konstrukcji sieci trakcyjnej. Na stacjach Szczecin Turzyn, Szczecin Gocław i Szczecin Niebuszewo postępują prace związane z wymianą torów i rozjazdów. Wykonawca prowadzi także roboty torowe i sieciowe w torze nr 2 na szlaku Szczecin Turzyn - Szczecin Niebuszewo oraz w torze nr 2 na szlaku Szczecin Niebuszewo.
- Dążymy do tego, by prace zasadnicze zakończyły się na przełomie II i III kw. 2026 r. - podkreśla przedstawiciel PKP PLK.
Uruchomienie pociągów na linii zaplanowano w rozkładzie jazdy 2026/2027.