Szczecinek: Kilometry nowych ścieżek rowerowych w regionie. Inwestycja za 30 mln zł jest gotowa
Na realizację tej inwestycji Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski przeznaczył 30 mln złotych. Chodzi o budowę ścieżek rowerowych na Starym Kolejowym Szlaku (SKS) na odcinku pomiędzy Złocieńcem i Wałczem. Powstały tu 34 kilometry nowych dróg rowerowych. Dopełnieniem inwestycji było przygotowanie oznakowania dodatkowych 18 kilometrów. Szlak powstał w ramach Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego.
Stary Kolejowy Szlak to długodystansowa trasa dla miłośników jednośladów, który został wytyczony na trasie dawnych, nieczynnych linii kolejowych i ich nasypów. Stąd też pochodzi jego nazwa. Szlak biegnie przez niemal całe województwo, z północy na południe, komunikując Morze Bałtyckie z Pojezierzem Wałeckim. Trasa ma dwa początki - w Kołobrzegu oraz w Mielnie - które łączą się w Karlinie. Dalej szlak biegnie przez Połczyn-Zdrój i Białogard, aż do Złocieńca. Teraz do użytku został oddany kolejny odcinek, właśnie od Złocieńca do Wałcza.
Budowa wspomnianego odcinka trwała 15 miesięcy. Właśnie została udostępniona rowerzystom. W ramach inwestycji powstała infrastruktura rowerowa w gminach Złocieniec, Wierzchowo oraz Wałcz. Na poprzednich odcinkach gminy na swoim terenie dodatkowo wyposażyły szlak w infrastrukturę turystyczną, jak ławki, tablice informacyjne, stoły piknikowe oraz wiaty. Z czasem pojawią się one również na nowo oddanym do użytku odcinkiem pomiędzy Złocieńcem i Wałczem. Kolejny etap budowy ścieżek rowerowych SKS dosięgnie granicy województwa i na połączy Wałcz z miejscowością Dobino, biegnąc dalej aż do Piły.
Łącznie SKS liczy blisko 200 kilometrów rowerowego szlaku. Pozwala nie tylko bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy miejscowościami, ale także wpisuje się w politykę turystyki rowerowej, bowiem na trasie napotkamy liczne pałace, ciekawe kościoły czy dawne dworce kolejowe. Sam projekt finansowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027.