Szczecinek: Rusza budowa łącznika DW172 z S11. Poznaliśmy oferty
Budowa łącznika między małą obwodnicą Szczecinka w ciągu drogi wojewódzkiej 172 z budowaną trasą ekspresową S11 nabiera coraz bardziej realnych kształtów. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich jest już po otwarciu ofert, które wpłynęły w postepowaniu przetargowym na realizację inwestycji. Zadanie nosi nazwę "Budowa obejścia m. Szczecinek w ciągu drogi wojewódzkiej nr 172 - etap II".
Inwestycję chce realizować aż osiem firm. Najtańszą ofertę - na 28 mln 203 tys. zł - złożyła firma Pol-Dróg z Drawska Pomorskiego. Nieco więcej policzyła toruńska firma Odense - 29 mln 830 tys. zł. Cenową "pierwszą trójkę" zamyka oferta firmy Polbud-Pomorze z miejscowości Pakość, która wyceniła swoje usługi na 31 mln 202 tys. zł.
Kolejne firmy złożyły oferty na kwoty: Strabag z Pruszkowa - 32 mln 457 tys. zł, Mostostal Warszawa - 34 mln 158 tys. zł, Marbuk z miejscowości Charzykowy - 34,5 mln zł, Unibep z Białegostoku - 35 mln 754 tys. zł.
Najdroższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, "przebijając" najtańszą z ofert aż o ponad 19 mln złotych. Firma budowę łącznika wyceniła na 47 mln 692 tys. złotych. Teraz wszystkie oferty zostaną zweryfikowane pod względem formalnym. Później Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich wybierze tę najkorzystniejszą i podpisze umowę z wykonawcą. Wtedy też ruszą prace.
Sama inwestycja to kontynuacja drogi wojewódzkiej nr 172 od wybudowanego ronda do powstającej drogi ekspresowej S11 przy węźle Szczecinek Północ. Zezwolenie na jej realizację wydane zostało już w grudniu minionego roku. Teraz przyszedł czas na znalezienie wykonawcy, który podejmie się realizacji budowy. I który oczywiście zaproponuje najkorzystniejszą cenę. Szacowana wstępna wartość tego drogowego przedsięwzięcia to 44,5 mln złotych.
Projektowana droga o długości 1,57 kilometra zlokalizowana jest w północno-zachodniej części miasta. Będzie to kontynuacja budowy DW 172 od istniejącego ronda do S11. Jezdnia ma mieć szerokość 7 metrów. Powstanie oświetlenie, odwodnienie, ciąg pieszo-rowerowy, obiekty inżynierskie (wiadukt nad linią kolejową na Białogard) oraz przewidziano usunięcie niezbędnych kolizji. Przy jezdni będzie znajdował się pas zieleni o szerokości 3,5 metrów. Na terenie podmokłym, na którym występują grunty słabonośne, przewidziano trzy specjalne przepusty przez koronę drogi przeznaczone dla płazów i gadów.