Park Śląski zmienił nazwę. Zyskał też sponsora i dodatkowe pieniądze na rozwój
Park Śląski zyskuje silnego sponsora – ogłosił dziś prezes Tauron Polska Energia Grzegorz Lot. Jeden z największych miejskich parków na świecie stał się oficjalnie Tauron Parkiem Śląskim. Wiemy, co park zyska w zamian.
Tauron został sponsorem tytularnym Parku Śląskiego
28 maja Tauron oficjalnie został sponsorem tytularnym Parku Śląskiego. Umowę podpisano na razie na rok, ale w klauzuli zapisano możliwość jej przedłużenia o trzy lata. W ramach współpracy Grupa Tauron ma wspierać dawny WPKiW finansowo, a jednocześnie prezentować się na jego terenie, współpracować przy organizacji koncertów i innych wydarzeń.
– Jest to projekt dla obu stron atrakcyjny. Zyska Park Śląski, my też skorzystamy w postaci promocji naszej marki – mówił dziś Grzegorz Lot, prezes Tauronu Polskiej Energii S.A.
Potwierdziły się tym samym informacje, które jako pierwsi podaliśmy w ubiegłym tygodniu. Współpraca zdecydowanie wpłynie na zwiększenie finansowych możliwości Parku Śląskiego. Podczas konferencji prasowej nie padła jednak kwota zapisana w umowie.
Tauron będzie reklamował Park Śląski
Prezes Parku Śląskiego Paweł Bilangowski dodawał, że dzięki Tauronowi uda się dotrzeć do sześciu milionów mieszkańców z południowych województw Polski, gdzie operuje państwowa spółka. Pomogą w tym kanały komunikacyjne Taurona.
– Pieniądze, które wpływają do Parku Śląskiego, są przekładane na inwestycje i modernizacje, które realizujemy na jego terenie. Im więcej środków posiadamy, tym mamy większą możliwość, żeby ten teren zmodernizować, wyremontować i żeby pojawiły się tutaj dodatkowe atrakcje. Pozwala to też na poprawienie bieżącej płynności. Dla nas najważniejsze jest to, żeby spółka Parku Śląskiego bezpiecznie funkcjonowała na bieżących warunkach – mówił Bilangowski.
Tauron będzie pojawiał się w parku przy okazji różnego rodzaju wydarzeń oraz sam będzie organizatorem części z nich. Prezes Grzegorz Lot zapowiada, że 21 czerwca odbędzie się piknik pod patronatem firmy. Tauron zaprezentuje na nim nową ofertę i "debiut nowego wzorca faktury".
– Chcemy spotykać się tutaj z naszymi klientami i wykorzystać to miejsce do pokazywania im, jak się zmieniamy, jak myślimy, jaką mamy ofertę – mówił prezes Grzegorz Lot.
– Proszę mieszkańców o zrozumienie i dozę zaufania. Intencja jest bardzo dobra. Park Śląski zyskuje silnego sponsora i dodatkowe środki na to, żeby się rozwijać, budować atrakcje – dodawał, odpowiadając na wątpliwości, jakie pojawiły się wśród części aktywistów w sprawie wprowadzenia sponsora tytularnego.
Dodajmy, że prezes Parku Śląskiego w odpowiedzi na pytania PAP potwierdził, że do oficjalnej nazwy Parku Śląskiego przywrócono jego patrona – gen. Jerzego Ziętka. Obecnie w dokumentach to Park Śląski im. Jerzego Ziętka. Natomiast nazwa Tauron Park Śląski jest wykorzystywana w komunikacji.