Tłumy na festiwalach, rekordy w pociągach. Intercity szykuje się na lato
Letni sezon festiwalowy to nie tylko czas wzmożonego ruchu turystycznego, ale również okazja do zwiększenia dostępności transportu publicznego. PKP Intercity, jako największy przewoźnik dalekobieżny w Polsce, zapowiedział uruchomienie dodatkowych składów na potrzeby osób podróżujących na i z najważniejszych festiwali muzycznych.
Już 6 lipca pasażerowie wracający z gdyńskiego Open’er Festival będą mogli skorzystać z dodatkowego pociągu IC Monciak, który wyruszy z Gdyni o godz. 20:55 i dotrze do Warszawy tuż po północy.
Dodatkowe pociągi także z Kołobrzegu, Łodzi i Szczecinka
27 lipca przewidziano dodatkowy pociąg dla uczestników Sun Festival w Kołobrzegu. Skład wyruszy w stronę Warszawy Wschodniej, przejeżdżając m.in. przez Poznań. Z kolei miłośnicy muzyki elektronicznej, którzy planują udział w łódzkim festiwalu Audioriver (11–13 lipca), będą mogli wrócić do Warszawy i Krakowa specjalnie uruchomionymi nocnymi połączeniami. Podobne rozwiązania pojawią się podczas Łódź Summer Festival, dwa tygodnie później.
Na początku sierpnia Intercity przygotowało aż 11 specjalnych kursów związanych z Pol’and’Rock Festival. Pociągi dowiozą uczestników do Szczecinka, skąd przesiądą się na lokalne składy Polregio do Czaplinka – miejscowości zlokalizowanej najbliżej festiwalowego terenu.
Wydłużone relacje i dodatkowe przystanki
W dniach 3–4 sierpnia kilka pociągów kursować będzie na wydłużonych trasach. Pociąg Ślązak pojedzie ze Szczecinka aż do Przemyśla, a IC Kujawiak umożliwi podróż m.in. przez Piłę, Bydgoszcz, Włocławek i Warszawę aż do Chełma. Na tej samej trasie pojadą także inne składy, w tym IC Fałat i IC Starzyński.
PKP Intercity przypomina też o kursach dostępnych już od połowy czerwca, w tym m.in. o pociągu IC Kaliszanin, który do końca wakacji będzie obsługiwał relację Łódź Fabryczna – Poznań Główny.
Więcej pasażerów, więcej połączeń
Przewoźnik zakłada, że tego lata z jego usług skorzysta rekordowa liczba pasażerów. W ubiegłym roku PKP Intercity przewiozło 78,5 mln osób – o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym sezonie celem jest przekroczenie granicy 88 mln pasażerów, a do 2030 roku – nawet 110 mln.
W ofercie spółki znajdują się cztery klasy pociągów: ekonomiczne TLK i IC, oraz szybkie i komfortowe EIC i EIP (Pendolino). Dzięki rosnącej elastyczności oferty i dopasowaniu do sezonowych potrzeb, Intercity staje się realną alternatywą dla transportu drogowego i lotniczego, zwłaszcza w okresie dużych wydarzeń masowych.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!