Trwa budowa serwisowni pociągów Kolei Mazowieckich w Radomiu. Jak wyglądają postępy robót?
Trwa budowa serwisowni pociągów Kolei Mazowieckich w Radomiu
Wykonawcą robót, wartych prawie 75 milionów złotych, jest firma Intop Warszawa. Jak informuje wykonawca, zainstalowane zostały słupy prefabrykowane oraz elementy konstrukcji stalowej hali z dachem. W budynku biurowo-socjalnym trwają prace murarskie, wykonano już schody oraz stropy.
Przy myjni wykonano podłączenia sieciowe i instalacyjne – w trakcie jest realizacja płyty ociekowej. W zakresie budowy torów wykonano podbudowy i przygotowywany jest montaż tzw. „drabinki” torowiska – od rozjazdu numer 12 do granicy hali.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i budowę bazy utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Radomiu – punktu utrzymania pojazdów kolejowych, czyli hali utrzymaniowo-naprawczej z warsztatami, akumulatorownią i magazynem oraz garażem; budynku socjalno-biurowego, sprężarkowni, kotłowni centralnego ogrzewania, magazynu materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe, myjni taboru, niezbędnej infrastruktury i zagospodarowania terenu, a także dostawę wyposażenia.
Serwisownia ma być gotowa do października tego roku. Spółka Koleje Mazowieckie ma na Mazowszu cztery takie bazy – dwie w Warszawie, jedną w Tłuszczu i jedną w Sochaczewie.
W radomskiej serwisowni będą naprawiane i serwisowane głównie składy kursujące po lokalnych trasach: z Radomia do Dęblina, Skarżyska-Kamiennej, Drzewicy, Warki, a także na trasie, która dopiero ma zostać zbudowana. Będzie to całkowicie nowa, jednotorowa i zelektryfikowana linia kolejowa Świerże Górne–Dobieszyn. Połączy ona linię kolejową numer 77 (Janików–Świerże Górne) z linią numer 8 Warszawa–Radom. Powstanie 23,5-kilometrowy odcinek.