WAŻNE
TERAZ

Złożyli wniosek o pełny skład Trybunału Stanu ws. Manowskiej

Usługi na wakacjach nad morzem. Kiedy możemy złożyć reklamacje usług?

Co zrobić gdy zamiast smacznego dorsza na talerzu dostaniemy nieświeżą rybę? Jak uzyskać zwrot gdy kupimy bilet na rejs po morzu i zostanie on odwołany? Na te pytania odpowiada Krystyna Piwońska, rzecznik praw konsumenta w Urzędzie Miejskim w Koszalinie.
Wakacje nad morzemWakacje nad morzem
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Adobe Stock
Łukasz Suchanowski

Wyjazd na wakacje to okres, w którym choć unikamy domowych obowiązków, to nie uciekamy od korzystania z różnych usług. Najczęściej podczas wyjazdów nad polski Bałtyk, turyści chętnie chcą spróbować świeżego dorsza. Nie zawsze tawerny nadmorskie spełniają oczekiwania klientów.

- W takim przypadku gdy się okazuje, że podana ryba jest nieświeża albo jest innego gatunku klient ma prawo to reklamować na miejscu, od razu, gdy się zorientuje że zamówiona potrawa jest niewłaściwa. Nie ma specjalnych odrębnych przepisów dotyczących reklamacji żywności. Zastosowanie mają przepisy z ustawy o prawach konsumenta, więc powinien jak najszybciej zanim to skonsumuje złożyć reklamację. Często jest tak, że właścicielom restauracji zależy na dobrej renomie i klient dostaje nową potrawę odpowiedniej jakości lub zwrot pieniędzy. Jeżeli tak się nie dzieje, to można zawiadomić odpowiednie służby, np. Państwową Inspekcję Handlową. Można również zgłaszać się do rzecznika konsumenta - tłumaczy Krystyna Piwońska.

W czasie letniego wypoczynku często wczasowicze opłacają dodatkowe atrakcje takie jak rejsy czy mini-wycieczki na świeżym powietrzu. Zdarza się tak, że zła pogoda psuje te plany.

- Jeżeli przedsiębiorca odwołuje z przyczyn niezależnych od siebie (warunki pogodowe) to nie ponosi żadnej odpowiedzialności i strony powinny sobie zwrócić wzajemne świadczenia, ewentualnie powinien być ogłoszony inny termin. Jeżeli do sytuacji dochodzi w okolicznościach gdy organizator zachoruje bądź dochodzi do awarii np. statku. To właściciel powinien zapewnić zastępcze rozwiązania. Wtedy konsument może żądać nie tylko zwrotu pieniędzy, ale również odszkodowania, w postaci rzeczywistej straty - wyjaśnia.

Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje od poniedziałku do piątku w sali nr 320 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ul. Rynek Staromiejski 6-7. W przypadku takich sytuacji przyjmuje interesantów bezpłatnie pod nr tel. 94 348 88 44.

Wybrane dla Ciebie

Nowy raport IUNG-PIB: Susza 2025 odpuszcza, ale nie wszędzie
Nowy raport IUNG-PIB: Susza 2025 odpuszcza, ale nie wszędzie
Tuchola: Tymczasowy areszt dla 37-latka za ugodzenie nożem nieznajomego
Tuchola: Tymczasowy areszt dla 37-latka za ugodzenie nożem nieznajomego
Kraśnik: Wynieśli 96-latkę z pożaru i otrzymali podziękowania
Kraśnik: Wynieśli 96-latkę z pożaru i otrzymali podziękowania
Żory: Z nożem przeciw partnerowi. Dramat rodzinny
Żory: Z nożem przeciw partnerowi. Dramat rodzinny
Kępno: 19-letni Ukrainiec skatował 53-latka. Jest wstrząsające nagranie
Kępno: 19-letni Ukrainiec skatował 53-latka. Jest wstrząsające nagranie
Iława: Zwłoki mężczyzny przy opuszczonym budynku. Zarzuty zabójstwa usłyszał syn zmarłego
Iława: Zwłoki mężczyzny przy opuszczonym budynku. Zarzuty zabójstwa usłyszał syn zmarłego
Tuchola: Tymczasowy areszt dla nożownika. 37-latkowi grozi nawet 20 lat za kratami
Tuchola: Tymczasowy areszt dla nożownika. 37-latkowi grozi nawet 20 lat za kratami
Łęczyca: Ale tam fajnie! Trwają wakacje w bibliotece
Łęczyca: Ale tam fajnie! Trwają wakacje w bibliotece
Białystok: Wakacyjny jarmark na Wyspach Kawaleryjskich. Przyjadą stare samochody
Białystok: Wakacyjny jarmark na Wyspach Kawaleryjskich. Przyjadą stare samochody
Modliszewice: Wypadek. Rowerzystka w ciężkim stanie
Modliszewice: Wypadek. Rowerzystka w ciężkim stanie
Pelikany pod kontrolą. Tak można zniwelować obwisłe ramiona
Pelikany pod kontrolą. Tak można zniwelować obwisłe ramiona
Malbork: Działka z widokiem na zamek nadal czeka na kupca
Malbork: Działka z widokiem na zamek nadal czeka na kupca