Utrudnienia na drodze. Rusza remont trasy Moszczanka – Dęblin
Od 4,5 do 13,5 tysiąca pojazdów przejeżdża na dobę trasą Moszczanka – Dęblin. „Krajówka” nr 48 będzie przebudowana.
- Kierowcy oraz mieszkańcy muszą być przygotowani na duże zmiany w organizacji ruchu, w tym m.in. ograniczenia prędkości, zwężenia jezdni czy ruch wahadłowy. Będą także utrudnienia dla pieszych i rowerzystów, w związku z przebudową chodników, skrzyżowań i budową ścieżek rowerowych – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
W pierwszym etapie - prace przygotowawcze - zaplanowano m.in. rozbiórki ogrodzeń, chodników i roboty związane z przebudową sieci podziemnego uzbrojenia terenu.
- Wraz z postępem robót, wykonawca rozpocznie kolejne prace, w tym budowę chodników oraz ścieżek rowerowych – informuje GDDKiA w komunikacie.
Rozbudowane będą dwa odcinki: „miejski” - od mostu na Wiśle do wiaduktu nad linią kolejową (2 km) oraz „zamiejski” - od wylotu z Dęblina do Moszczanki (6 km). Trasa będzie dostosowana do parametrów technicznych i standardów drogi głównej ruchu przyspieszonego.
- Droga jest strategiczna ze względu na możliwość łączenia czterech dróg ekspresowych: S7, S8, S17, S19. Ma długość 200 kilometrów i przebiega przez trzy województwa: łódzkie, mazowieckie i lubelskie – informował w momencie podpisania umowy na wykonanie prac Marek Żmijan, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA komunikacje GDDKiA.
Stara nawierzchnia jezdni zostanie rozebrana, a w jej miejscu powstanie nowa konstrukcja jezdni o dopuszczalnym nacisku 11,5 tony na oś.
Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a w rejonie cmentarza komunalnego powstanie rondo, które umożliwi przejazd nienormatywnym, pojazdom wojskowym.
Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe, chodniki, zjazdy oraz podziemne sieci uzbrojenia terenu. Ponadto prace obejmą trzy przejazdy kolejowe, a jeden nieczynny zostanie zlikwidowany
- Powstaną także nowe, doświetlone i bezpieczne przejścia dla pieszych z azylami oraz ciągi pieszo-rowerowe, a na odcinku zamiejskim, droga będzie poszerzona z 7 do 9 metrów – uzupełnia GDDKiA.
Na zrealizowanie inwestycji Strabag ma 23 miesiące. Koszt inwestycji to 95,5 mln zł.