Warszawa: Na skrzyżowaniu ulic Woronicza i Spartańskiej działa już nowa sygnalizacja świetlna. To tu doszło rok temu do tragedii
W tym artykule:
Skrzyżowanie na Mokotowie. Co się zmieniło?
Na skrzyżowaniu ul. Woronicza i ul. Spartańskiej zaszły znaczące zmiany – zakończyła się budowa nowej sygnalizacji świetlnej oraz modernizacja całego układu drogowego. Zakończyły się prace związane z instalacją sygnalizacji świetlnej na ul. Woronicza oraz przebudową skrzyżowania z ul. Spartańską. Nowa organizacja ruchu została zaprojektowana z myślą o poprawie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi.
Przypomnijmy, że na wysokości ul. Woronicza 29, rok temu w sierpniu kierowca auta osobowego najpierw potrącił kobietę na przejściu dla pieszych, a następnie wjechał w przystanek autobusowy. W wyniku zdarzenia zginęły dwie osoby.
Zmiany w organizacji ruchu
Po wprowadzonych zmianach lewy pas w kierunku ul. Wołoskiej przeznaczony jest wyłącznie do skrętu w lewo. Podobne rozwiązanie zastosowano na pasie prowadzącym w stronę ul. Racjonalizacji – tam lewy pas umożliwia jedynie zjazd do pobliskiej zajezdni autobusowej. Tuż za skrzyżowaniem jezdnia znów ma dwa pasy ruchu.
Przejście dla pieszych, które wcześniej znajdowało się w okolicy numeru 29 przy ul. Woronicza, zostało przesunięte bliżej skrzyżowania i wyposażone w wysepkę bezpieczeństwa. Dodatkowo piesi mogą korzystać z nowo wybudowanych chodników, a pasażerowie komunikacji miejskiej – z odnowionego przystanku „Zajezdnia Woronicza” 02.
164 miliony na bezpieczniejsze przejścia
- Zwęziliśmy wlot w ul. Spartańską – powstał tam jeden z dwóch nowych przejazdów rowerowych, który łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż ulicy. Drugi przejazd przebiega przez ul. Woronicza po zachodniej stronie skrzyżowania. Dodatkowo jesteśmy w trakcie przygotowywania projektu drogi dla rowerów wzdłuż ul. Woronicza, która powstanie na odcinku od ul. Wołoskiej do ul. Etiudy Rewolucyjnej, po północnej stronie ulicy – podali stołeczni drogowcy.
Jak wyjaśnił Zarząd Dróg Miejskich, wprowadzone zmiany to efekt przeprowadzenia audytu bezpieczeństwa przejść dla pieszych. Oba przejścia przez ul. Woronicza na skrzyżowaniu z ul. Spartańską otrzymały w nim ocenę „0”, czyli najniższą możliwą.
Przypomnijmy, że podczas audytu sprawdzonych zostało prawie 4000 przejść, a 471 z nich określono jako priorytetowe, na których zmiany muszą zajść najszybciej. Z danych ZDM wynika, że do poprawy zostało jeszcze 250 przejść, zaś na 221 pasach piesi są już bezpieczniejsi. Drogowcy otrzymali dodatkowe 164 mln zł na lata 2025-2028.