Warszawa: Nowe światła i ścieżki rowerowe. ZDM szykuje zmiany
Ulice Krasińskiego i Broniewskiego należą do najważniejszych arterii Żoliborza: pierwsza przecina dzielnicę ze wschodu na zachód, druga łączy trasę S8 z al. Jana Pawła II i ul. Popiełuszki. ZDM przygotowuje znaczące zmiany w organizacji ruchu, które obejmą m.in. przebudowę sygnalizacji.
Przetarg na projekt przebudowy
Kończy się przetarg na przygotowanie dokumentacji. Zgłosiły się trzy firmy - z ofertami od nieco ponad 392 tys. zł do ponad 540 tys. zł. Wybrany wykonawca będzie miał 240 dni na opracowanie kompletu dokumentów.
Uchwycił go monitoring. Nagranie z Rossmanna trafiło do sieci
Projekt zostanie oparty na koncepcji Tramwajów Warszawskich. Dla kierowców najważniejszą zmianą będzie wydzielenie lewoskrętu z ul. Krasińskiego w stronę trasy S8, co ma upłynnić ruch na zakorkowanym skrzyżowaniu. Dla rowerzystów powstaną trzy nowe przejazdy, dzięki czemu skrzyżowanie zyska pełny ich komplet.
Nowa trasa rowerowa wzdłuż ul. Krasińskiego
Wykonawca zaprojektuje także nową trasę rowerową między Przasnyską a Broniewskiego. Rezerwę pod nią przygotowano już wcześniej, jednak brak przejazdów uniemożliwiał rozpoczęcie prac - trasa kończyłaby się ślepo. Skoro przejazdy mają powstać, można ruszyć z dokumentacją. Przebudowa skrzyżowania przewiduje również utrzymanie rezerwy pod przyszłą drogę rowerową po południowej stronie Broniewskiego.
Koncepcja uwzględnia również poprawę lokalizacji przystanków autobusowych i tramwajowego oraz wyznaczenie nowych miejsc postojowych wzdłuż ul. Krasińskiego.