Warszawa Ursus Północny: Nadszedł czas na pilny remont przystanku. Miejsce od lat odstrasza swoim widokiem
Warszawa Ursus Północny. Co się zmieni?
Po zakończeniu modernizacji przystanku Warszawa Ursus Północny pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch nowych, przestronnych peronów, które będą wyposażone w ławki, zadaszenia, tablice informacyjne, system monitoringu oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Dodatkowo, dojścia do przystanku zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością - z obu stron przystanku (od ul. Szamoty w Ursusie oraz ul. Cykady w Włochach) powstaną nowe pochylnie, ułatwiające dostęp.
Fatalny stan przystanku Warszawa Ursus Północny
Kilka razy poruszaliśmy temat złego stanu stacji Warszawa Ursus Północny, w tym w szczegółowym artykule opublikowanym we wrześniu ubiegłego roku. Przystanek od wielu lat pozostaje w złym stanie, a sytuacja nie uległa poprawie, wręcz przeciwnie - z biegiem czasu mogła się pogorszyć.
Zniszczone perony, brudne i przestarzałe wiaty oraz liczne uszkodzenia sprawiają, że podróżni nie mogą liczyć na minimalny komfort. Mieszkańcy od długiego czasu apelują o modernizację przystanku, który nie tylko wygląda bardzo nieestetycznie, ale również stanowi realne zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów.
Etapy remontu. Zmiany w komunikacji
Prace będą realizowane etapami, co wymagać będzie czasowych zmian w rozkładzie jazdy:
- modernizacja rozpocznie się od remontu peronu nr 2, który potrwa od 21 sierpnia do 29 września 2023 roku,
- w tym czasie peron nr 2 będzie całkowicie niedostępny dla pasażerów,
- natomiast peron nr 1 pozostanie czynny, a pociągi w kierunku Warszawy Zachodniej będą kursować zgodnie z rozkładem.
Po zakończeniu prac na peronie nr 2 rozpocznie się przebudowa peronu nr 1, która potrwa do drugiego kwartału 2026 roku. Wszystkie zmiany w rozkładzie jazdy będą na bieżąco publikowane na PortaluPasażera.pl.
- Podpisaliśmy umowę na wykonanie projektu i prace budowlane. Istniejące konstrukcje zostaną rozebrane, a do 2026 r. powstaną nowoczesne perony. Inwestycja o wartości 11,3 mln zł netto ubiega się o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy - wskazała Anna Znajewska-Pawluk z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Źródła finansowania
Całkowity koszt inwestycji wynosi 11,3 miliona złotych. Projekt jest dofinansowany z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach projektu "Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej".