Wielki reset w Ubisoft. Assassin’s Creed i Far Cry czekają zmiany
Duet doświadczenia i innowacji na czele Ubisoft
Ubisoft to jeden z największych producentów gier na świecie, który wobec ostatnich trudności ogłosił kolejny etap tworzenia swojej nowej spółki zależnej. Na jej czele staną Christophe Derennes i Charlie Guillemot, którzy objęli funkcję współdyrektorów generalnych Ubisoftu (Co-CEO). Firma podkreśla, że obaj liderzy łączą uzupełniające się kompetencje: Derennes wnosi ponad 35-letnie doświadczenie w produkcji i zarządzaniu studiami, natomiast Guillemot, młodszy, ale już ukształtowany przez dynamiczne środowisko gamedevu, reprezentuje nowe pokolenie liderów skupionych na innowacji i graczach.
Christophe Derennes rozpoczął pracę w Ubisoft w 1990 roku. Przez lata odegrał kluczową rolę w rozwoju firmy, od współtworzenia studia w Montrealu, przez zarządzanie jako Wiceprezes ds. Produkcji, aż po kierowanie działalnością Ubisoftu w Ameryce Północnej. Jest uznawany za lidera nastawionego na współpracę i słuchanie zespołów.
Z kolei Charlie Guillemot swoją karierę zaczynał w Owlient, czyli studiu znanym z przeglądarkowych tytułów free-to-play, a następnie współzałożył Unagi, niezależne studio tworzące gry w oparciu o technologię Web3. Do Ubisoftu wrócił w 2025 roku, by zasilić wewnętrzny komitet ds. transformacji. Jego styl zarządzania opiera się na pasji do gier, głębokim zrozumieniu technologii i koncentracji na potrzebach graczy.
Nowa spółka zależna Ubisofti i jej strategiczna misja
Nowa spółka zależna Ubisoftu powstała z myślą o przyspieszeniu rozwoju trzech najważniejszych franczyz Ubisoftu, czyli:
- Assassin’s Creed
- Rainbow Six
- Far Cry
Celem projektu jest przekształcenie ich w zintegrowane ekosystemy, czyli nie tylko gry, ale również powiązane usługi, platformy i treści, które będą miały potencjał stać się samowystarczalnymi, globalnymi markami wartymi miliardy euro.
W tym procesie istotną rolę odgrywa strategiczne partnerstwo z chińskim gigantem Tencent. Inwestycja tej firmy w nową spółkę nadal oczekuje na zatwierdzenie przez organy regulacyjne, ale finalizacja przewidywana jest na koniec 2025 roku. Wsparcie finansowe i technologiczne Tencentu ma zapewnić deweloperom większą autonomię i elastyczność w tworzeniu nowej generacji doświadczeń dla graczy.
Ubisoft podkreśla, że celem spółki nie jest tylko zwiększenie przychodów, ale stworzenie trwałych fundamentów pod długofalowy rozwój gier i społeczności wokół nich. Derennes i Guillemot mają wspólnie napisać nowy rozdział w historii firmy, z jednej strony oparty na wieloletniej tradycji, z drugiej otwarty na zmieniające się potrzeby rynku i graczy.